Sjefen for On Snow, Trond Evald Hansen, venter bare på at det blir trygt å samles igjen - alt annet er klart til året skitest for norsk sportsbransje.

Sjefen for On Snow, Trond Evald Hansen, venter bare på at det blir trygt å samles igjen - alt annet er klart til året skitest for norsk sportsbransje.

Velkommen til On Snow 2021!

Norspo har åpnet for påmelding til det årlige skitestarrangementet On Snow for alpint på Geilo i mars. Trond Evald Hansen, administrerende direktør i Norspo og Norsk Sportsbransjeforening har alt tilrettelagt og klart, hvis det igjen blir lov med utendørs arrangement for maks 200 personer, slik reglene har vært i lang tid.


Hvordan er dette mottatt i sportsbransjen?

– Før vi bestemte oss for å starte planleggingen av arrangementene, ringte jeg alle leverandørene som deltok på On Snow 2020 og til en god del fra forhandlerleddet / butikkansatte som har deltatt tidligere, for å få deres respons. Så å si alle ønsket initiativet varmt velkommen, så da var det bare å starte. Etter at vi har åpnet for påmeldinger, har det vært stor pågang fra begge «leire». Det er åpenbart at det er behov for sportsbransjen å samles og diskutere og teste sportsprodukter.

 

On Snow er spesielt tilrettelagt for de som er opptatt av å tilegne seg fagkunnskap, og som bruker produktkunnskap som konkurransefortrinn. Det er mange av sportsbransjens aktører som er opptatt av å tilegne seg kunnskap om neste vintersesongs hardvareprodukter. 

Hvordan lar det seg gjennomfør i en pandemi?

– Vi er veldig opptatt av å følge alle strenge smittevernregler. Det kan selvsagt oppleves naivt å tro at vi skal kunne organisere On Snow, gitt situasjonen vi står i akkurat nå hvor kjøpesentre og varehus er stengt. Vi tror og håper at situasjonen slippes litt opp frem til arrangementet 7.-8.03. Hvis vi får lov til å arrangere utendørs arrangement med oppad 200 personer, slik reglene har vært i lang tid, vil vi kunne gjennomføre gode testarrangementer. Det forutsetter at alle som skal delta har forhåndsregistrert seg og ellers følger smittevernsprotokollen On Snow skal følge. Den ligger tilgjengelig på våre hjemmesider, og vil strengt etterleves.

Er det noen økonomisk risiko for deltagerne?

– Nei. Vi krediterer all påmeldingsavgift og deltakeravgift til leverandører som melder seg på, dersom arrangementene ikke kan gjennomføres. For besøkende, som er ansatte i sportsbutikker / netthandlere, er det gratis å delta.

Hva kan besøkende forvente seg?

– Leverandører kan KUN tilby testing av utstyr utendørs og butikkansatte / forhandlere får dermed kun teste utstyr. Alle andre aktiviteter vi tidligere har organisert på On Snow vil ikke gjennomføres i år. Vi satser på at alle toneangivende leverandører med tilhørende merkevarer kommer til Geilo (alpint). Det betyr at representanter fra forhandlerleddet vil få et bredt utvalg produkter å teste.


PÅMELDING FOR  BESØKENDE TIL ON SNOW 2021 

PÅMELDING FOR UTSTILLERE TIL ON SNOW 2021

 

– Det er første gang vi deler On Snow i langrenn og alpint. I tre år har vi forsøkt å samle alle aktører til ett arrangement på Geilo. Vi har ikke lykkes med å integrere langrennstestingen og løfte segmentet så mye som vi mener det er potensiale for. 

Lytter til bransjen

– Det har vært mange ønsker fra langrennsleverandørene og fra mange av spesialistbutikkene, å gjøre et arrangement i Holmenkollen. Vårt oppdrag er å gjøre det bransjen ber oss om å gjøre, så valget var egentlig enkelt. Administrasjonen har kontorene sine i Holmenkollen og vi har et godt samarbeid med Skiforeningen, som sørger for at vi har gode forutsetninger for å lykkes med et slikt arrangement, sier Trond Evald Hansen. 


Siste oppdateringer om koronasituasjonen fra Oslo kommune gjør det dessverre umulig for oss å gjennomføre noen for for arrangement i Holmenkollen i år. Vi håper bransjen finner forsvarlige løsninger for skitesting av langrennsutstyr hver for seg i år, og at neste vinter byr på nye spennende muligheter for alle.

Tilbake
 

Skal reparere og selge brukt

 
Bergans inviterer til klima-kampanje
 
«Man kommer ikke på pallen alene»
 
«Vi har gjort en solid jobb med å styrke posisjonen til Norrøna»
 
Nike med voldsom vekst, slår alle forventninger