71° nord, sesong 21. Fra venstre: Fredrik Luytkis, Benjamin Karlsen, Alexander Gregersen Skadberg, Hadi Hagen Quaderi, Mathias Andre Ekornås, Ulrikke Louise Wiik, Thanuya Sivanantharajah, Cecilie Andrea Røising, Jane Therese Haugen, Thale Myhre, Amanda Helseth og Fredrick Kjeverud Moen. Fotograf: Matti Bernit
Helly Hansen satser tungt på friluftstøy, spesielt innen kategoriene fjell og skikjøring, samt seiling og vannsport.
– Vi ønsker å videreutvikle Helly Hansens sterke posisjon som merkevare og være det prefererte valget for friluftsutstyr. Vi ser på 71° nord som en utrolig god arena for nettopp dette, ettersom programmet når ut til friluftslivs- og turentusiaster innen mange ulike felt, og har høy kredibilitet og popularitet i denne målgruppen. Vårt tøy passer som hånd i hanske med 71° nords konsept, og for Helly Hansen er dette et gyllent utstillingsvindu mot en svært attraktiv målgruppe, sier markedssjefen i Helly Hansen, Lars Bolin.
– For Helly Hansen innebærer også dette partnerskapet en god mulighet for produktutvikling. Deltakerne settes på mange prøvelser og tøffe fysiske utfordringer gjennom ulike miljøer. Dette er et perfekt test-laboratorium for Helly Hansen sine produkter og blir en viktig del av produktutviklingen vår, spesielt innen ski og friluftsliv, sier Bolin.
TVNorge og Discovery Networks, som sender 71° nord, er på sin side avhengig å ha en sterk utstyrsleverandør i ryggen. De trenger sikkert og holdbart utstyr som tåler det norsk natur har å by på til både deltakere og crew.
– Vi er veldig fornøyde med å inngå dette samarbeidet med Helly Hansen. 71° nord er et 100 prosent norskutviklet TV-format, og Helly Hansen er en tradisjonsrik norsk merkevare, og sammen kommer vi til å lage TV som fascinerer og engasjerer det norske folk. Det sier seg selv at med de aktivitetene og påkjenningene våre deltakere må gjennom, så har vi svært høye krav til vår klesleverandør. Jeg vil nødigst røpe noe om årets 71° nord-ekspedisjon, men kan si såpass at Helly Hansen definitivt leverer, sier programleder Tom Stiansen.
Det er flere som samarbeider med produksjonen. Her er listen over de andre leverandørene som leverer alt fra utstyr til tursjokolade.
Atello AS - La Sportiva og Bridgedale
Osprey
Varri AS
7 Blåner - Julbo
Cirdan AS
Sea to Summit
Outdoor Research
Tufte Wear
Pierre Robert
Nikwax
Antibac AS
Thermos - F&H of Scandinavia AS
Mediq Norge
Silva Norge AS
Drytech
AS - REAL Turmat
Barebells
Norge
Åsnes
Mammut
Getvital
Sports AS
Ramo AS
Nordic Cab
Explorer
SUP/Holmen Marine AS
Kickbike.no
Fjellpulken
AS
Hansi
Norges tøffeste kjendis anno 2020?
For ellevte høsten på rad sender TVNorge kjendiser fra rød løper til svart løype, når 71° nord – Norges tøffeste kjendis skal spilles inn i spektakulær norsk natur.
De ti kjendisene som denne gangen skal sendes ut med utstyr levert av Helly Hansen er programleder Jon Almaas, artist Pål Tøien alias OnklP, VGTV-profil og tidligere ishockeyspiller Erik Follestad, tidligere håndballspiller Mia Hundvin, Melina Johnsen fra første sesong av Ex on the Beach, artist og programleder Atle Pettersen, skiløper Øystein «Pølsa» Pettersen, fitnessmodell og influenser Maren Turmo, TV-kokk Lise Finckenhagen og alpinist Hedvig Wessel.