Totalt er det 14 personer som jobber på Nordisk nivå i selskapet. Det norske teamet har akkurat flyttet inn i nyoppussede og moderne lokaler rett ved Lysaker lokket på bygrensen til Oslo. Men hovedfokus til Kyrre har de første månedene vært det svenske markedet.
-Det er et meget spennende marked for oss, med mange ulike aktører, segmenter og nisjer, forklarer Kyrre, som også i denne periode har vært med å åpne en concept store på Illums i København.
Columbia Sportswear har nærmere 30 butikker i Europa.
-Spesielt Frankrike etterfulgt av Spania, Tyskland og UK er
sterke markeder for oss hvor vi opplever god vekst mot yngre målgrupper. I USA
og Canada har vi en veldig sterk posisjon og høye markedsandeler, men med en
mer tradisjonell varepakke, sier Kyrre.
På globalt nivå er det The North Face som er definert som selskapets største konkurrent.
-Jeg håper jo selvfølgelig at flere i Norden - og kanskje spesielt i Norge skal få øynene opp for hva vi har å tilby, sier Kyrre. Det er selvfølgelig først og fremst vår oppgave. Vi starter med å flytte oss tettere på Oslo, der mange av beslutningene i bransjene vi jobber med tas.
Columbia Sportswear jobber i all hovedsak med sport -og skobransjen, mon også med lifestyle, trend og motebutikker.
-Vi omsetter for ca. 25 milliarder norske kroner globalt,
men i Norden er vi foreløpig på rett i overkant av 200 millioner norske kroner.
Målet er å doble innen 3 år, forteller Kyrre.
Vi dekker det meste – nå må vi bare skaffe oss et godt
fotfeste. Derfor nytt showroom på godt over 400m2 her på Lysaker i Fornebuveien
5.