OLJEBYEN: Det er i dette lokalet, midt i Stavanger sentrum, at Fjällräven 1. juli kommer til å åpne sin andre brand store i Norge.

OLJEBYEN: Det er i dette lokalet, midt i Stavanger sentrum, at Fjällräven 1. juli kommer til å åpne sin andre brand store i Norge.

Åpner brand store nummer to

1. juli i år er det klart for den andre Fjällräven-butikken i Norge. Den kommer til å ligge midt i Stavanger sentrum.

- Vi har hatt en svak distribusjon i Rogalandsområdet i flere år, og vi ønsker å styrke merkevaren i dette i nedslagsfeltet. Vi har ikke vært flinke nok til å skaffe oss ønsket distribusjon samtidig som denne delen av Vestlandet har vært preget av andre sterke outdoor-brands i mange år. Ved å etablere en brand store midt i sentrum av Stavanger, tror vi at vi kan øke både kjennskapen og omsetningen av Fjällräven i området, sier daglig leder hos Fjällräven i Norge, John Are Lindstad.

Aktivt friluftsliv

En annen årsak til å etablere seg i Rogaland, er at dette er et stort område for et aktivt friluftsliv med kjente utfluktsmål som Kjerrag og Prekestolen.
Butikken kommer til å bli på 150 kvadratmeter og vil ligge i Nygata vis-a-vis Peak Performance’ butikk. Fasaden, som i dag er i betong, vil bli omgjort til tre slik mye av den andre bebyggelsen i området er.
Fjällrävens andre brand store i Norge, kommer til å få samme utforming som den på Karl Johan i Oslo. Den butikken har ifølge Lindstad gått over all forventning, og bedre enn budsjettert.

Markedsføringskanal
- Våre brand stores er mer som markedsføringskanal å regne framfor ren retailvirksomhet. Her får vi vist vårt fulle sortiment, sier Lindstad videre. Butikken kommer til å ha sju til åtte ansatte på hel- og deltid, og vil finnes på ett plan. Lager og personalrom vil være i kjelleren.
- Hva vil butikker som ligger i nærmeste omkrets si til at dere etablerer brand store i Stavanger sentrum?
- Det er primært en butikk som fører Fjällräven som kan bli berørt. Men den nærmeste sportsbutikken i Oslo – Sport 1 Storgata – der vi har en egen shop-in-shop-løsning, merket positiv effekt av at vi åpnet brand store’n på Karl Johan, og vi tror at Intersport-butikken i Stavanger kan komme til å merke det samme, svarer Lindstad. I dag ligger det en G-Star-butikk i lokalene der Fjällräven åpner sin nye butikk 1.juli.

Ga oss mersalg
Butikksjef hos Sport 1 Storgata i Oslo, Ida Andberg, bekrefter at de har hatt økning i salget av Fjällräven-produkter etter merkevaren åpnet egen brand store på Karl Johan i Oslo.

Tilbake
 

Årets Sportsprodukt: VJ – Ultra 3

 
Rab og Krister Kopala - Årets Sponsorprofil
 
Norrøna - Årets Samfunnsaktør
 
Vandre - Årets Nykommer
 
Morten Borgersen - Årets Sportsbransjeprofil