XXL trapper opp E-com-satsingen

Sebastian Blom (37) blir sjef for E-com og går inn i konsernledelsen i XXL. Blom har vært arkitekten bak å bygge opp XXLs Tech Hub i Stockholm, senest i en rolle som Chief Digital Officer.


Etter noen måneder ute av selskapet returnerer 37-åringen for å lede nettsatsingen i XXL. XXL har det siste tiåret bygget opp sportskjedens satsing på nett i Norden, og krysset i fjor en årlig omsetning på 2 milliarder kroner.

 

«Jeg ser virkelig frem til å bli gjenforent med gode kolleger i XXL, og ta fatt på jobben med å utvikle selskapet videre i neste fase. Da jeg ble kjent med rollen og mulighetene som ligger i den, så var jeg ikke i tvil om at dette er riktig for meg», sier Sebastian Blom. 

 

XXL jobber for øyeblikket med å utvikle en ambisiøs vekststrategi som skal sikre at veksten på nett fortsetter i årene som kommer. Det var også et tema da sportskjeden la frem kvartalstall nylig.

 

«Sebastian kjenner folkene og kulturen i XXL, og har vært en sentral drivkraft i utviklingsmiljøet i Stockholm i mange år. Han har vist en imponerende evne til å kombinere teknologi med kommersielle og operasjonelle behov. Jeg er glad for at han vil komme tilbake og lede dette området – og bidra til at vi vinner en av våre «must win battles», sier konsernsjef Pål Wibe i XXL.  

 

Blom tiltrer i sin nye stilling 1. januar 2022. Han vil ha Stockholm som arbeidssted og være tett tilknyttet teknologi- og digitalmiljøet der, men skal jobbe på tvers av XXLs markeder i Norge, Sverige, Finland og Østerrike.

Tilbake
 

Helen of Troy kjøper Osprey Packs for 414 millioner dollar

 
Nå åpner skiheiser over hele landet!
 
Spår vekst i den sporty skotrenden - og økte priser
 
Tyskland kan følge Østerrikes nedstengning, men alpinanleggene må ikke stenge
 
Sportskjedenes nest beste tredje kvartal