Vi er «fit for the future»!

Ukens bransjeprofil har klokkertro på at merkevarer med substans vil stå sterkere og sterkere hos forbrukere videre fremover.  Møt Cathrine Stange, styreleder i Norsk Sportsbransjeforening, men først og fremst administrerende direktør Devold of Norway.


Navn: Cathrine Stange

Stilling: Administrerende direktør Devold of Norway

 

Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?

– Det er jo veldig givende å jobbe i en bransje som bidrar til at folk kan være ute, nyte friluftsliv og drive sport. Og få lov til å jobbe med noe som betyr så mye for så mange forbrukere! Også fikk jeg muligheten til å jobbe med en norsk merkevare, som er en av de eldste innen Outdoor, med en stolt historie tilbake til 1853!

 

Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?

– Jeg er veldig stolt av at vi har skapt vekst og lønnsomhet i Devold, og at vi har bygget et fundament som gjør at vi kan ta merkevaren ut i verden. Satsing på kompetanse, innovasjon, digitalisering og bærekraft gjør at vi er «fit for the future»!

 

Hvor er du og ev din bedrift om fem år?

– Om fem år er Devold den ledende merkevaren innen premium kvalitets ull – globalt.

Jeg har klokkertro på at merkevarer med substans vil stå sterkere og sterkere hos forbrukere videre fremover. Tenk alle de forbrukere som enda ikke har hørt om verdens beste ull – for et enormt potensial!

 

Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?

– Jeg digger å gå på ski – både langrenn og topptur. Og om sommeren blir det løping samt å gå i fjellet.

 

Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du?

– Jeg kjøpte Scarpa toppturstøvler hos Lars på Sport 1 i Kirkegata i Lillehammer. Det var en helt fantastisk kundeopplevelse; service, kunnskap og i tillegg elsker han Devold – nesten like mye som meg!

Tilbake
 

Nike stenger ned fabrikker i Vietnam

 
Det globale salget av sportsutstyr økte med 11 % i pandemiåret
 
Aclima og REV Ocean i samarbeid
 
16. september kan du tenne bål igjen
 
Distribusjon, salg og prising - regelendringer på vei