Onsdag 15. mars hadde Anton Sport gleden av å åpne dørene til sitt nye tilskudd på stammen, deres nye storstue på Strømmen Storsenter. Kontrasten er stor fra de gamle intime lokalene vegg i vegg. Anton har nemlig overtatt lokaler etter Intersport. Mer boltreplass på 2700m2 betyr en unik mulighet til å kunne eksponere Anton Sport konseptet.
«Vi vet vi selger merkevarer som kundene ønsker og de gjør at vi skiller oss ut i vrimmelen av sportsbutikker», sier en stolt Morten Borgersen, daglig leder og medeier i Anton Sport/Mobo Sportsholding.
Butikken bygger videre på kjerneaktivitetene Anton Sport har satset på fra før av, der alpin og langrenn er hovedfokus vinterstid og sykkel, løp samt friluftsliv i sommer halvåret. Ved første møte ser man tydelig at disse aktivitetene er gjenkjennelige i hele sortimentet, uten av det går på bekostning av eksponering og særegenheten til hvert enkelt merke. Gjennom møysommelig arbeid er dette noe Anton Sport virkelig legger sin flid i.
Med denne nye lokasjonen har også Anton Sport tatt mål av seg om å bli en sterk aktør i klubbmarkedet. Deler av butikken er satt av til nettopp dette formålet, å gi klubbkunder de samme gode handleopplevelsene som Anton Sport er kjent for.
Butikken på Strømmen er den første ut i rekken av mange nye Anton Sport som vil dukke opp i løpet av året. Anton vil med dette gå fra lokasjoner i Stor-Oslo til å bli en mer nasjonal aktør, med butikker over større deler av Sør-Norge.
«2023 vil bli et utfordrende og ikke minst veldig spennende år sett med våre øyne. Tempo er skyhøyt, og Anton Sport har aldri hatt en slik ekspandering. Men det har hele tiden ligget i våre gener og tankesett, vi er offensive av natur og satser der andre sikkert ville dratt på bremsen», smiler Morten Borgersen lurt.