Ukens bransjeprofil: Thor Øyvind Hagen, Salgs og Markedssjef Alfa Sko AS
Tema

Ukens bransjeprofil: Thor Øyvind Hagen, Salgs og Markedssjef Alfa Sko AS

Thor Øyvind Hagen deler sportsbransjens gode verdier

Salgs og markedssjefen i Alfa Sko er en rå turgåer, sommer som vinter. Møt ukens bransjeprofil.


Navn: Thor Øyvind Hagen          

Alder: 47

Stilling: Salgs og Markedssjef Alfa Sko AS

 

Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?

–  Jeg tror det var mer sportsbransjen som valgte meg! Men, litt tilfeldigheter er det også selvsagt.

Bransjen representer mye av det jeg står for. Gode verdier og aktiviteter sommer som vinter.

 

Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?

–  Ååh, etter snart 25 år i bransjen, så er det veldig mange høydepunkter …

Men skal jeg velge et høydepunkt, må det være fra tiden min som KAM Teamsport i Puma Norge.

Vi hadde alle 4 lagene i Cupfinalen på Ullevål i 2006. Fredrikstad, Sandefjord, Røa og Asker.

Garantert Cupfinalevinner og morsom bankett! 😊

 

Hvor er du og din bedrift om fem år?

–  5 år et stykke frem, men jeg håper at jeg fortsatt bidrar aktivt til Alfa Sko sin spennende vekst både nasjonalt og Internasjonalt.
For merkevaren Alfa er vi topp 3 innen tekniske tursko i Europa. Og etablert som «The Norwegian Footwear Innovator» world wide.

 

Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?

– Går på tur! Jeg går på nærtur, jakttur, fjelltur, skitur eller rett og slett alt som har med tur å gjøre, bortsett fra løpetur! det driver vi ikke med – hm kanskje, hvis det er en ball med i bildet! 😉

 

Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du?

- Jeg er så heldig å ha en veldig idrettsinteressert gutt på 13 år, så siste kjøp i sportsbutikk var hos Torshov Fotball Shop for en uke siden. Mekka for både liten og stor som er glad i fotball!

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy