Gi din stemme til Sportsbransjeprisene 2024!

Bransjepriser er ikke noe ukjent fenomen i sportsbransjen. Norsk Sportsbransje skal selvsagt hedre egen bransjes profiler, produkt, nykommer og aktør. Under Sportsbransjedagen 2024 skal disse prisene gis ut, og vi oppfordrer alle som er interesser i- og av sportsbransjen til å gi sin stemme.

  • Årets sportsbransjeprofil
  • Årets sportsprodukt
  • Årets nykommer
  • Årets sponsorprofil
  • Årets samfunnsaktør

Klikk deg inn her; Sportsbransjepriser 2024 og gi din stemme innen 20.august


Årets sportsbransjeprofil

Vi leter etter den personen i sportsbransjen som har utmerket seg på en spesielt god måte. Det kan være en toppleder, mellomleder eller ansatt som har gjort noe spesielt bra det siste året. Vi oppfordrer alle til å sende inn kandidater med gode begrunnelser.

 

Vinner av Årets sportsbransjeprofil 2022: Trond Evald Hansen, Norsk Sportsbransjeforening

Vinner av Årets sportsbransjeprofil 2023: Paal Olimb, Alfa sko AS

Årets sportsprodukt

Vi leter etter det produktet som har overasket mest. Enten om det er et helt nytt innovativt produkt, et produkt som utmerker seg som særlig bærekraftig, et produkt som har gitt spesielle aktivitetsopplevelser eller som har solgt langt mer enn forventet. Det kan også være andre vurderinger som er verdig prisen «Årets Sportsprodukt».

 

Vinner av Årets sportsprodukt 2022: Torinor med Babolat padel rekkerter

Vinner av Årets sportsprodukt 2023: Amundsen Sports

 

 

Årets nykommer

Vi leter etter den personen, leverandøren, forhandleren eller produktet som kan betegnes som årets nykommer. Nokså åpen kategori. 

 

Vinner av Årets nykommer 2022: Barents Outdoor

Vinner av Årets nykommer 2023: House of Hygge

 

Årets sponsorprofil

Det er neppe noen annen bransje som sponser idrettsutøvere og idrettslag mer enn sportsbransjen. Nå er også influencere blitt viktige for mange norske sportsbransjebedrifter. Vi leter etter den sportsbransjeprofilen, sportsbransjepersonen, bedrift eller merkevare som har markert seg spesielt godt gjennom året. 

 

Vinner av Årets Sponsorprofil 2022: CRAFT

Vinner av Årets Sponsorprofil 2023: Team Aker Dæhlie

 

Årets samfunnsaktør

Mange norsk sportsbransjeaktører tar tydelige standpunkt og har sterke samfunnsengasjement. Vi søker etter den aktøren som gjennom det siste året har tatt det beste og sterkeste samfunnsansvaret. Her venter vi nominerte som har støttet gode saker, oppvist særlig gode initiativ overfor svakere stilte, eller bemerket seg særlig godt overfor det grønne skifte. 

 

Vinner av Årets samfunnsaktør 2022: SWIX

Vinner av Årets samfunnsaktør 2023: XXL Sport & Villmark

 

Vinnerne kåres og hedres under Sportsbransjedagen 2024, 29.august på Holmenkollen Park hotell


Tilbake
 

Fysisk aktivitet, Makroøkonomi og Innovasjon under Sportsbransjedagene

 
Sportskjedenes andre kvartal
 
Fjällräven styrket seg ytterligere på bærekraft i 2023
 
Netthandel løfter Northug
 
Meld deg på til Sportsbransjedagen 2024, 28. og 29.august.