Trond Evald Hansen, Norsk Sportsbransjeforening arrangerte Sportsbransjedagen 2023

Trond Evald Hansen, Norsk Sportsbransjeforening arrangerte Sportsbransjedagen 2023

Sportsbransjedagen 2023 - en kjempesuksess!

Med 230 sportsbransjefolk i salen, representert fra 80 selskaper, i all hovedsak toppledere og mellomledere endte Sportsbransjedagen 2023 på Holmenkollen Park hotell opp som en suksess. De ti presentatørene gjorde alle forrykende presentasjoner.

(Se film og bildegalleri nederst på siden)



-Det er ingen tvil om at sportsbransjens mange aktører har et behov for å møtes under samme tak på tvers av den daglige tøffe konkurransesituasjonen, sier adm.dir. Trond Evald Hansen i Norsk Sportsbransjeforening som arrangerte dagen. -Dette er andre året vi arrangerte Sportsbransjedagen, og nå er det allerede en tradisjon at vi møtes i slutten av august. Det er litt prøving og feiling, men i år synes jeg vi traff veldig godt med konseptet. Så skal selvsagt flere områder evalueres i tiden som kommer, sier Trond videre.

 

Tre hovedfokus

Dagen var delt opp i tre deler, der første del handlet om «human kapital». Aksel Lund Svindal startet showet og beskrev innholdet i hva prestasjonskultur består av og viktigheten av dette. Deretter kom Frank Abrahamsen fra Olympiatoppen og Norges Idrettshøgskole med teorier og praktiske eksempler om prestasjonspsykologi.

Del to av dagen omhandlet «Økonomi / makro», der administrerende direktør i NHO, Ole Erik Almlid beskrev situasjonen verden står overfor i dag under overskriften; «Bedriftene i urolige tider», før Knut Erik Rekdal som er analysesjef i NHO briljerte med enorm kunnskap, tall, tabeller og søyler om dagens situasjon i norske bedrifter generelt og sportsbransjen sine spesielt.

 

Kjersti Hobøl er et fyrverkeri på scenen, og etter hennes opptreden var ingen i tvil om hvorfor hun lykkes i å snu selskaper. «Drivende dyktig», var gjentagende beskrivelse og det som preget summing i lunsjen.

 

Bærekraft var dagens siste temabolk, der Thina Saltvedt, Willdr og Børge Ousland gikk gjennom viktigheten av at sportsbransjen spesielt og verden generelt raskt reduserer klimaavtrykket. Alle oste kunnskap og sterke engasjement. Det er ingen tvil om at det haster å gjøre omfattende tiltak.

De viktige sponsorene for dagen

Det var 15 utstillere til stede som presenterte sine konsepter overfor de besøkende. Utstillerområde ble også brukt til lunsjservering for å skape dynamikk mellom utstillerne og de besøkende. Seks av utstillerne valgte varianten om «Speed date» fra scenen, der de fikk hele salen sin fulle oppmerksomhet.

 

De 10 presentatørene fikk fantastiske blomsterbuketter levert av Interflora, og New Wave sponset Bransjeprisene med Kosta Boda vaser.

 

-Uten utstillere og sponsorer ville suksessen til Sportsbransjedagen 2023 være langt mer krevende å nå. Vi vil derfor rette en særlig takk for at de stilte opp, og jeg håper de får valuta for investeringen sin. Bedre markedsplass for å nå beslutningstakere i sportsbransjen under samme tak, er i hvert fall umulig å nå, sier arrangørens representant fra Norsk Sportsbransjeforening.

 

Bransjepriser

Alle bransjer med respekt for seg selv har bransjepriser, så også sportsbransjen. Også i år var det kamp om å komme på scenen for å ta imot vel fortjente priser, der premien var en fantastisk Kosta Boda vase gitt av New Wave. Det var også i år fem priser i potten;

 

Årets sportsprodukt gikk til Amundsen Sports, der de nominerte foruten vinneren var DB og Abilica.

 

Årets Nykommer gikk til House of Hygge, der de nomierte foruten vinneren var Santic Sport og Coleman

 

Årets Sponsorprofil gikk til Team Aker Dæhli, der de nominerte foruten vinneren var Helly Hansen og Sweet.

 

Årets Samfunnsaktør gikk til XXL, der de nominerte foruten vinneren var Team Aker Dæhli og Barents / XXL

 

Årets Sportsbransjeprofil ble vunnet av hedersmannen Pål Olimb som avslutter sitt engasjement som adm.dir. i Alfa. De andre nominerte var Morten Borgersen i Anton Sport og Jørgen Jørgensen i Norrøna

 

-Sportsbransjeprisene er viktig for bransjen. De som vinner disse prisene har virkelig gjort seg bemerket på en eller flere måter. Sportsbransjeprisene skaper engasjement, og alle er enig i at innholdet i hver enkelt pris har sin viktige funksjon dersom bransjen skal ta viktige steg i tiden som kommer, sier Trond Evald Hansen avslutningsvis.


Sjekk film og bildegalleri fra Torbs media

https://torbsmedia.pixieset.com/sportsbransjedagen/


Laget av Torbs Media med hyperlink til torbsmedia.com


Tilbake
 

VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere

 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024
 
Alfa Sko på flyttefot
 
Sportskjedene etter pandemien
 
Sportienda - trygt kjøp og salg av brukte sykler