Nyheter

Skoringen vil ha større del av sneakers-markedet

Shoe-d-vision, som står bak Skoringens nesten 200 butikker i Norge og Danmark, satser nå massivt på det populære sneakers-markedet og åpner egne sneakers-butikker i både Norge og Danmark.


I første omgang dreier det seg om 21 spesialbutikker for sneakers, hvor 11 av disse åpner i Norge og 10 i Danmark. Kjeden melder om planer for mange flere butikker. Målet deres er å samle populære merkevarer fra sko-, tøy- og sportsbransjen.


Den nye satsingen kommer etter egen analyse av markedet, der sneakers er Skoringsens klart raskest voksende kategori. Med åpning av egne butikker ønsker de å ta en tydeligere posisjon i markdet. På grunn av egen satsning på sneakers har kjeden fått mulighet for å selge noen av de mest populære varemerkene og toppmodellene.


Ifølge skokjedens danske administrerende direktør, Frank Siim Sørensen, er åpningen av egne sneakers-butikker en del av vekststrategien.


– Sneakers blir bare mer og mer populære og tar mer og mer plass, ikke bare i gatebildet men også på hyllene hos både de tradisjonelle skoforhandlerne, sportsbutikkene og i online fashion shops. Sneakers appellerer til alle aldersgrupper, og det er også helt klart den kategorien som vokster raskest hos oss, sier Sørensen.


21 nye butikker er plassert sammen med eksisterende Skoringen-butikker og fungerer som en stor shop-in-shop.

De nye butikkene får tilgang til modeller fra Adidas, New Balance, Tommy Hilfiger, Fila, Puma med flere. Butikkene åpner etter planen i løpet av det neste halve året i både Norge, Danmark og på Færøyene. 

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy