Nye ledere i Devold of Norway

Nå er det klart at Øystein Vikingsen Fauske tiltrer som Devolds nye CEO, og Kyrre Ufert Lømo blir selskapets nye CMO. Lømo går fra stillingen som sjef i Fenix Outdoor, og tiltrer i Devold ved årsskiftet.


Øystein kommer fra stillingen som CEO i Wattn AS, som er et av de ledende strømselskapene i Norge. Øystein har tidligere innehatt flere stillinger, med både norsk og internasjonalt nedslagsfelt.

Devold of Norway har ambisiøse vekstmål fremover i både inn- og utland, inkludert nye markedssegment. Selskapet har stort fokus på digitalisering, både av verdikjeden og kundereisen.

«Vi er derfor veldig fornøyde med at vi får med en fremoverlent leder som har med seg en stor verktøykasse både innenfor ledelse, strategi, prosess og digitalisering. Han blir en viktig bidragsyter for å ta Devold of Norway videre mot målet om å bli «the outdoor wool expert» sier Knut Flakk, styreleder i Devold of Norway i en melding.

På plass i februar

Øystein vil tiltre stillingen i midten av februar, og sier selv at «Devold er en sterk merkevare med gode kvalitetsprodukter, et tydelig fokus på bærekraft og med spennende fremtidsmuligheter. Jeg gleder meg til å bli en del av Devold-teamet, og sammen med nye kollegaer være med å bidra til den videre utviklingen av selskapet».

Fra Fenix Outdoor til Devold

Kyrre Ufert Lømo er ansatt som ny CMO i Devold of Norway. Han kommer fra stillingen som General Manager i Fenix Outdoor Norway, som blant annet står bak merker som Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra og retailkonseptet Naturkompaniet.

Før dette jobbet han innenfor sport og friluftsmarkedet i Norge og Europa gjennom å være Regional Director Norden & Baltikum i Columbia Sportwear Company, dit kom han etter 7 år i Gresvig-systemet innenfor marked, e-commerce og kjededrift. Kyrre har også lagt flere år bak seg i PepsiCo systemet.

«Med Kyrre som CMO får vi en tung profil som har lang erfaring med marketing faget, med produktet og bransjen vi jobber innenfor samt med å bygge og lede markedsorganisasjoner for selskaper i vekst. Vi er sikre på at han blir en viktig bidragsyter på reisen videre til å bli «the outdoor wool expert» og gleder oss til å ønske velkommen på laget den 1.januar 2023», sier Maria Lilly Flakk fungerende CMO og styremedlem i Devold of Norway.

Kyrre gleder seg til å bli en del av Flakk Gruppen og Devold of Norway – og aller mest til å bli kjent med alle folkene på innsiden av denne solide og sterke merkevaren. «Gode år med vekst har skapt et godt fundament for å bygge merkevaren videre. En merkevare med en rik, stolt og autentisk historie som også gjør den meget relevant nå og fremover. «From sheep to shop» og fokus på trippel bunnlinje motiverer. Jeg har sterk tro på at potensialet innen eksisterende og nye kategorier lokalt og internasjonalt er stort – alltid forankret i ull. Hvor vi skal være eksperten», sier Kyrre Lømo.


Kyrre Ufert Lømo sitter i styret til Norsk Sportsbransjeforening

Tilbake
 

Freddy Sobin blir ny sjef i XXL

 
Scandinavian Outdoor Award går til en 11-åring - genser fra Woolpower!
 
Donerte inntektene fra auksjonen til POW!
 
Nordmenn gravde dypt i lommeboka forrige uke
 
Suksess med bruktsalg på Black Friday