Skjermbilde av nettportalen til Sport1.

Skjermbilde av nettportalen til Sport1.

Norrøna uten kjedeavtale med Sport1-gruppen

Jørgen Jørgensen bekrefter at Norrøna ikke kommer til å levere til Sport1-gruppen fra høsten. 

Grunnen til dette er at Norrøna og Sport 1 ikke kom til enighet rundt ny avtale. Hullene dette skaper i markedet, vil Norrøna dekke gjennom egne kanaler.


-Både vi og jeg tror Sport1 synes det er synd, men vi hadde prinsipielle uenigheter. Vi setter veldig pris på samarbeidet vi har hatt med dem, og håper dette ikke er permanent, sier Jørgensen.

 

Gaute Fonkalsrud, salgsdirektør i Norrøna, sier det ikke ligger noe drama bak denne beslutningen. Norrøna har i dag ingen kjedeavtaler.

 

– At vi per i dag ikke har kjedeavtaler er en konsekvens av at vi ikke har klart å finne frem til samarbeidsvilkår som både vi og Sport 1 kan leve med, sier han. 

Uten kjedeavtaler vil Norrøna jobbe videre med sin selektive distribusjonsstrategi som i hovedsak handler om hvordan de bedre kan støtte forhandlerne sine.

– For å kunne tilby Norrønas kunder service av høy kvalitet ønsker vi å jobbe med et begrenset antall forhandlere gjennom en selektiv distribusjonsstrategi, sier Fonkalsrud.

Norrøna driver i tillegg sin egen netthandel og butikkdrift som er viktig for at de skal kunne fortelle hele Norrøna historien.

 

– Vi har et sterkt og godt forhandler-nettverk i både inn og utland, noe som vil være veldig viktig også i fremtiden. Vår ambisjon er å jobbe både tettere og bedre med våre forhandlere uavhengig av hvilken kjedetilknytning de har. 

Vi jobber konstant med å finne en god balanse mellom tilbud og etterspørsel. Vi kommer nok til å åpne noe eget for å kunne dekke noen hull fraværet i Sport 1 skaper.

 

Tilbake
 

Vietnam tar større kontroll over egen fottøyindustri

 
Tema
Erik Hegbom tar suksessen med Kari Traa til nye høyder
 
Nike lanserer eget bruktmarked-program
 
Skibanken senker barrierene i skiidretten
 
Relativt godt regnskapsår for svenske Stadium