2014. Starten på åtte begivenhetsrike år. Dæhlie Sportswear har vært partner til Norges Skiforbund Langrenn siden 2014, og avtalen fortsetter ut OL-sesongen 2022.

2014. Starten på åtte begivenhetsrike år. Dæhlie Sportswear har vært partner til Norges Skiforbund Langrenn siden 2014, og avtalen fortsetter ut OL-sesongen 2022.

Craft Sportswear overtar etter Dæhlie Sportswear

Dæhlie Sportswear fornyer ikke sponsoravtalen med Norges Skiforbund Langrenn etter kommende OL-sesong. Det er Craft Sportswear som nå har signert en 5-årig avtale med Norges Skiforbund Langrenn, som innebærer at skiløperne i verdens mest suksessrike langrennslag vil konkurrere og trene i klær fra Craft.


Espen Bjervig, langrennssjef i Norges Skiforbund, takker for et godt samarbeide med Dæhlie Sportswear.


– Vi takker for et godt og konstruktivt samarbeid gjennom hele sponsorperioden, og ser fram til å fullføre avtalen med en flott OL-sesong, sier han.


Samtidig som nyheten om at sponsoravtalen med Dæhlie sportswear ikke fornyes, lanseres skilandslagets nye samarbeidspartner.


"Norsk langrenn er privilegert som allerede har sikret seg en ny, sterk partner innen klær etter OL-sesongen 2022. Vårt nye, langsiktige samarbeid er en bærekraftig og viktig avtale for norsk langrenn. Crafts utvikling de siste årene er solid, og de vil også sørge for at løperne bruker klær som i størst mulig grad er laget av bærekraftige og miljøvennlige materialer", sier Norges landslagssjefen i en pressemelding fra Craft.

Ny sponsorstrategi for Dæhlie Sportswear

Dæhlie Sportswear etablerer i stedet en ny satsning som skal understøtte selskapets internasjonale ambisjoner. Målet er å styrke langrenn internasjonalt og bidra til å gjøre sporten mer attraktiv både i Norge og utenfor landets grenser gjennom å tenke nytt og innovativt.


Øystein Bråta, daglig leder for merkevaren Dæhlie i Active Brands

– Vi er svært fornøyde med sponsoravtalen vi har hatt med Skiforbundet. Den har gitt oss en mulighet til å jobbe tett med verdens beste langrennsløpere gjennom åtte begivenhetsrike år, en sterk posisjon i markedet og verdifull kunnskap. Vi takker løpere og forbund for et profesjonelt og fruktbart samarbeid. Vi skal fortsette å støtte langrennssporten gjennom en ny og innovativ satsning som gjenspeiler både våre nasjonale og internasjonale ambisjoner, sier Øystein Bråta, daglig leder for merkevaren Dæhlie i Active Brands, og fortsetter.


– Langrenn er svært viktig for oss. Det har det alltid vært, og det vil det fortsette å være. Vi er litt hemmelighetsfulle nå, men gleder oss til å kunne presentere våre planer og sponsorsatsing for årene som kommer når tiden er inne. Målet er å styrke langrenn internasjonalt og sørge for at sporten er attraktiv både i Norge og utenfor landets grenser.

 

Dæhlie Sportswear har vært partner til Norges Skiforbund Langrenn siden 2014, og avtalen fortsetter ut OL-sesongen 2022.

Craft ny klesleverandør til Norges Skiforbund Langrenn

Craft Sportswear har foreløpig signert en 5-årig avtale med Norges Skiforbund Langrenn. Denne innebærer at skiløperne på langrennslaget vil konkurrere og trene i klær fra Craft.


" Avtalen med Norges Skiforbund langrenn er en av våre største investeringer noensinne i denne kategorien, og gir oss store muligheter til å styrke vår markedsposisjon både i Norge og internasjonalt," sier Crafts CEO Stefan Persson.

Administrerende direktør Tom Henriksen i New Wave Norway


"Utøverne på det norske landslaget vil bruke helt nyutviklede plagg fra vår nyeste kolleksjon, produkter som også i stor grad vil være laget av bærekraftige materialer."

 

"Langrenn er en av våre største og viktigste kategorier, og vi ser et stort potensial i å øke nærheten til det norske markedet", sier administrerende direktør Tom Henriksen i New Wave Norway.


"Nå som vi har muligheten til å samarbeide med verdens ledende skinasjon - og kombinere dette med vår internasjonale erfaring - gir det oss perfekte forhold for å utvikle oss i Norge. Vi har flere spennende planer for den kommende femårsperioden, planer som også inkluderer områdene B2B, klubbmarkedet og D2C," sier Henriksen.

Samarbeidet innebærer at Craft vil gi de norske landslagsløperne langrennsklær til trening og konkurranse, samt løpesko og klær for trening i sommersesongen.

Avtalen mellom Craft og Norges Skiforbund langrenn strekker seg fra sesongen 2022 til 2027, med mulighet for forlengelse.

Tilbake
 

XXL-salget falt i tredje kvartal

 
Sportsbransjen er vekstvinner under pandemien
 
Gjenåpning av Kingmakers fabrikker i Vietnam
 
Norspomessen i januar er avlyst
 
Ole-Henrik Skirstad blir leder for Sport Holding