Stadium Outlet etablerer seg i Norge

Den svenske kjeden Stadium Outlet åpner to nye butikker i Norge i løpet av året.

Stadium Outlet er et selskap i Stadium-konsernet som driver lavprisbutikker innen sport og sportsmote på både det svenske og finske markedet med over 50 butikker. I løpet av 2019 vil kjeden utvide, og etablerer Stadium Outlet i to norske byer.

-Vi har funnet to lokaler som passer Stadium Outlet. Disse blir som mange av våre andre etableringer i eller omkring ett handelsområde, sier Anders Bejsy, administrerende direktør i Stadium Outlet. Nøyaktig adresse har han ikke anledning til å gå ut med nå.

Først ut er Kristiansand og Moss 

Outlet-konseptet er et satsingsområde for Stadium-konsernet. De siste årene har det skjedd en kraftig ekspansjon av konseptet i Sverige og Finland, og nå etablerer kjeden seg i Norge. Først ut er Kristiansand og Moss. Kjeden har allerede begynt rekruteringen i det norske markedet og ifølge stillingsutlysningene vil oppstart i Moss skje i november, mens åpningen i Kristiansand er planlagt til oktober.

Har dere planer om videre vekst?
-Vi er trygge på konseptet vårt og vil la det vokse gjennom å fortsette og utfordre bransjen. Det norske markedet er derfor interessant for oss å teste, sier Bejsy, som foreløpig holder på planen om å åpne to butikker innen årets slutt.

Hva slags utvalg vil dere satse på?
-Kunder som har vært i våre butikker i Sverige og Finland vil kjenne seg igjen i vårt sortiment og tilbud også i Norge, men vi må selvfølgelig tilpasse oss på best mulig måte for å møte kundenes forventninger. Basisen vil være lik som i våre andre markeder, der vi tilbyr ett brett sortiment av merkevarer som selges til en lavere pris enn tilsvarende produkt på markedet.

Familieeid

Fra april i år er Stadium Group 100 prosent eid av gründerne Ulf og Bo Eklöf og deres familier, etter at de kjøpte tilbake eierandelene fra Ikano AB.

Tilbake
 

Innovasjon Norge med eksportprogram for USA

 
On Snow suksess i jubileumsåret
 
PORTRETTET - Kaare Jarbeaux
-Ståltro på kvalitet og kjente merkevarer.
 
Emisjon på 600 millioner kroner for å styrke vekst og likviditet
 
Rabattene dreper lønnsomheten