Innholdsmarkedsføring
Heat Experience: Den norske gründersuksessen som imponerer Norden

Fra norsk idé til nordisk testvinner. Heat Experience varmeplagg som forener norsk design med funksjonalitet og smart teknologi. Resultatet imponerer nå både forbrukere og bransjeeksperter.


Fra idé til innovasjon

Reisen begynte med en enkel tanke: Hvordan kan man utvikle klær som gir komfort og trygghet i et klima som ofte skifter brått mellom sol, regn og temperaturfall? Svaret ble batteridrevne varmeplagg som fungerer i mange ulike situasjoner – enten man pendler til jobb, står på sidelinjen under en fotballkamp, byvandring eller er på en lengre utendørsopplevelse. Denne kombinasjonen av praktisk funksjon, teknologi og norsk design har gjort at Heat Experience har bygget seg en tydelig identitet i markedet.

Testvinner i et prestisjefylt magasin

Et tydelig bevis på kvaliteten kom nylig da Light Hunt Gloves ble kåret til testvinner i Svensk Jakt, et av Nordens mest respekterte jaktmagasiner, utgitt av Svenska Jägareförbundet. Juryen beskrev hanskene som blant de mest smidige og formtilpassede i testen. Ved hagleskyting fungerte de utmerket, mens lading ved rifleskyting gikk lett og presist. Kontakten med avtrekkeren ble vurdert som en av de to beste i hele testen. I tillegg ble hanskene rost for god batterilevetid, svært bra varme, og en smart løsning der lysknappen er diskret skjult. Kort oppsummert: smidighet, presisjon, varme og funksjonalitet – alt på plass.


Everyday-serien – varme i hverdagen

I tillegg til spesialprodukter har Heat Experience utviklet Everyday-serien – varmeplagg designet for daglig bruk. Serien er laget for å gi komfort på hytta, i hagen, på tur i marka eller når temperaturen plutselig faller en kjølig kveld. Med samme teknologi som i de mer tekniske produktene, men i et mer hverdagslig uttrykk, gjør Everyday-serien det enkelt å kombinere varme, design og funksjonalitet i hverdagen.


Færre plagg – flere muligheter

Et sentralt prinsipp for Heat Experience er å utvikle produkter som varer lenge og dekker flere behov. Filosofien er enkel: Det handler ikke om å eie flest mulig plagg, men å ha smartere løsninger som fungerer i ulike situasjoner. Oslo Coat er et godt eksempel. Den kan brukes til pendling på kalde morgener, som varmende følgesvenn på festivaler med uforutsigbart vær, og andre utendørsopplevelser som f. eks. luftetur med hunden og utendørskafé på senhøsten med god krispig luft . Dette gir ikke bare en praktisk fordel i nordisk klima, men også en garderobe som er enklere og mer gjennomtenkt.

 

Veien videre

Med økende oppmerksomhet både i Norge og internasjonalt, har Heat Experience vist hvordan norsk gründerskap kan skape løsninger som imponerer selv de mest krevende miljøene. Når man kombinerer teknologi, design og varige kvaliteter, kan resultatet bli langt mer enn et produkt – Heat Experience gir mange gode utendørsopplevelser med herlig varmekomfort.

 

Heat Experience distribueres i Norden av  Response Nordic AS

 


Tilbake
 

Løpeskoenes teknologiske revolusjon

 
Løpsbølgen
 
Årets Sportsprodukt: VJ – Ultra 3
 
Rab og Krister Kopala - Årets Sponsorprofil
 
Norrøna - Årets Samfunnsaktør