GODE TALL: adidas’ nye sjef, Kasper Rørsted, leverer gode tall for tredje kvartal.
Selskapet oppnådde i tredje kvartal en omsetning på 5,4 milliarder euro (om lag 49 milliarder kroner) og skapte et nettoresultat på 387 millioner euro (om lag 3,5 milliarder kroner). Dermed er konsernet godt på vei mot det overskuddet i milliardklassen, som man har varslet overfor aksjonærene.
Reebok ikke så bra
Dog meddeler selskapet, at man kommer til å bruke 30 millioner euro på å prøve å få datterselskabet Reebok på fote igen.
adidas kjøpte som kjent Reebok tilbake i 2005 for å stå bedre rustet mot konkurrenten Nike på det amerikanske marked, men man sliter med å oppnå målene med merkevaren.
Reeboks omsetning vokste likevel med 7 prosent i forhold til samme kvartal 2015.
adidas-merkets omsetning steg til gjengjeld med hele 20 prosent, mens golfbrandet Taylormade, som konsernet også eier, økte med 6 prosent.
adidas-aksjen er steget med hele 60 prosent siden årsskiftet og med næsten 80 prosent det siste året.
Tilbake