BEST:  Nike er mest verdifulle sportsmerke.

BEST: Nike er mest verdifulle sportsmerke.

Nike mest verdifulle sportsmerkevare

Det er ikke første gang Forbes rangerer Nike som den mest verdifulle merkevaren innen sport.

Nike hadde ifølge Forbes en verdi på 17,3 milliarder dollar, og var tett fulgt av ESPN og adidas på tredjeplass med en verdi på 7,1 milliarder dollar i 2013.. Videre fulgte Sku Sports, Under Armour og Reebok.

Forbes’ Topp 10-liste for sportsmerkevarer er en del av Forbes’ Fab 40-liste, som vurderer de 10 mest verdifulle sportsmerkevarene i fire ulike kategorier: Business, events, lag og utøvere. Det er World Federetion of The Sporting Goods Industry (WFSGI) som omtaler listen i sin nyeste utgave av News Alert.

Tilbake
 

Vurderer å bryte samarbeid etter Postens Temu-avtale

 
PORTRETTET - Moniker Sport med all time high
 
ASICS donerer 100.000 kroner til Aktivitetsalliansen
 
Cruit AS rekrutteringsbyrå, partner til Norsk Sportsbransjeforening
 
PORTRETTET – Chrisco Sport AS vokser