Oppkjøpet av Marker, Dalbello, Völkl og Madshus er nå endelig godkjent.

Oppkjøpet av Marker, Dalbello, Völkl og Madshus er nå endelig godkjent.

Madshus-oppkjøp endelig godkjent

17. juli ble oppkjøpet av Madshus endelig giodkjent. Det betyr at hele vintersportsdelen til Newell Group er solgt til Kohlberg & Company.

Det var tidlig i vår det ble kjent at Kohlberg & Company skulle kjøpe opp opp Newell Brands' vintersportsmerker, som omfatter Völkl, K2, Marker, Dalberllo, Madshus, Line, Fulltilt, Atlas, Tubbs, Ride og BCA. Nå er oppkjøpet et faktum, og det betyr at Madshus har fått nye eiere.

Oppkjøpet innebærer at Christopher Bronder, som er adm. dir. i Marker, Dalbello og Völkl, vil fortsette som sjef i det nye selskapet. Bronder har jobbet med de tre merkevarene i mer enn 20 år, og har vært med på tidligere oppkjøp av Marker og Dalbello inn i Völkl-gruppen. Jonathan Wiant, en annen ringrev i Völkl-systemet, vil fortsette som daglig leder for de tre merkevarene som nå blir med over i det nye selskapet.
Det jobbes for tiden med å finne en ny sjef for K2 (og dermed også Madhus) på verdensbasis, og denne skal ha sitt hovedsete i Seattle i USA.

 

Tilbake
 

Tiden er overmoden for momsfritak på elsykler

 
Kronikk: Moderne løpesko er bra for folkehelsa!
 
Tidenes beste år for Dale of Norway
 
Sportsbransjepriser 2025 - Hvem fortjener å bli løftet frem i sportsbransjen i år?
 
Satser på DACH: Innovasjon Norge lanserer nytt vekstprogram for norske friluftsmerker