Norspomessen vinteren 2020 er over, og norsk sportsbransje leverte nok en gang et imponerende utvalg fristende nyheter. Besøkstallet er omtrent på samme nivå som i fjor, men det viktigste er tross alt om de besøkende er bra for businessen.
Elefanten i rommet var bekymringen for hvordan kjedenes utfordringer vil påvirke leverandører og produsenters vilkår. Mange forventer en viss korreksjon i markedet, uten at noen vil stå frem å spå hvilken form den vil ta. Men stemningsrapporten etter to fulle messedager viser at uroen motiverer
til kamp og nytenkning i en bransje som er vant til hard konkurranse.
Mange av utstillerne stilte med nesten fulle avtalebøker, mens noen stilte med blanke ark. Derfor vil besøkstallene på standene variere, forventningene var jo også svært ulike. Men innkjøpere som tok veien til Hellerudsletta kunne som vanlig treffe de store driverne som blant andre Helly Hansen, Brav, Bergans og Active Brands, men også noen nye leverandører med spennende produkter av typen som kan skille butikkopplevelsen fra nettshopping.
Fullt av friske nyheter hos Active Brands. Mer enn kun rødt, hvitt og blått hos Dæhlie. Johaug og Kari Traa med spreke nyheter med tydelig forskjellige profiler og Bula som kunne melde at de har truffet godt i markedet med sin upretensiøse stil til gutta.