ISPO 2025 - Grunnlag for videre utvikling

I en pressemelding fra Messe München står det blant annet at nylig avviklede ISPO 2025 var sterkt preget av endringer i år, med et skarpere fokus på detaljhandel og innovasjon. Med dette la ISPO 2025 grunnlaget for den videre utviklingen av messeformatet, ifølge pressemeldingen fra ISPO.



I løpet av de tre dagene arrangementet varte, møttes sportsbransjen i ni haller. Det ble arrangert en rekke konferanser blant annet for å diskutere det utfordrende markedsmiljøet. Mens varelager sakte stabiliserer seg, samt noe som tyder på lavere forbruksutgifter og et usikkert globalt landskap med på å forme markedet. Messens innhold løftet også bransjens innovative styrke: vekstsegmenter som løping, racketsport, helse og velvære utvikler seg tydelig positivt.

 

-I paneldiskusjonene, på standene og spesielt på Retail Conference ble det tydelig hvor bransjen ser potensial og hvor mye mer selvsikker den er på fremtiden sammenlignet med de siste årene, oppsummerer ISPO-utstillingsdirektør Lena Haushofer. -Det er fortsatt utfordringer, men bransjen bringer løsninger, svar og besluttsomhet. Og det skapte en veldig positiv atmosfære. Vekstområder som bedriftshelse eller ytelsesteknologier understreker potensialet for et idrettslandskap i endring, sa Haushofer.

 

ISPO Retail Club skjerper fokuset på detaljhandelstemaer

I bransjen fortsetter sport, friluftsliv, mote, teknologi og helse å møtes. Derfor fokuserte arrangørene av ISPO i år på et helhetlig, godt sammensatt og detaljhandelspesifikt program- og messemiljø. Lanseringen av Retail Club, paneldiskusjoner om fremtidens detaljhandel med bransjeledere samt en sterk prioritering av detaljhandelens behov, viser at de målrettede strategiske justeringene lønte seg og ble godt mottatt, står det i pressemeldingen. Beslutningstakere fra både etablerte- og nye merkevarer og forhandlere kom sammen for å diskutere fremtidige temaer og strategier.

 

Med 120 oppstartsbedrifter nådde ISPO en ny rekord. Dette viser at nye ideer, teknologier og forretningsmodeller kommer inn på markedet og kan gi bransjen nye vekstimpulser. Det brede spekteret av innovasjoner – fra bærbare isbad til funksjonelle spillklær – demonstrerer dynamikken som unge selskaper former markedet med.

 

Ledelsespanelet diskuterte ansvar og markeder.

Et tverrfaglig lederpanel diskuterte virkningen av politiske endringer. Panelet understreket at global usikkerhet og relaterte konsekvenser, som tollkonflikter, reduserer tilgangen til idrett og utgjør derfor en risiko for økende inaktivitet og helseproblemer i befolkningen. Bransjeledere må være bevisste sitt ansvar og utforme strategier for å gjøre idrett mer tilgjengelig og fremtidssikker.

 

Videreutvikling av ISPO

ISPO 2025 demonstrerte hvor avgjørende transformasjon og kontinuerlig utvikling er for sportsbransjen – og bygger en bro mot neste utgave. Basert på strategisk rekonseptualisering og innenfor rammen av et samarbeid mellom Messe München og Raccoon Media Group, vil ISPO gjennomgå en fundamental omstilling. Neste år vil arrangementet finne sted tidligere i kalenderen, fra 3. til 5. november, på RAI Exhibition Centre i Amsterdam.


Tilbake
 

God påmelding til On Snow

 
Fotballen tar plastgrep - lanserer nytt miljøfond
 
Naturkompaniet i Lillehammer vinner pris for årets julefasade
 
Lansering av OL kolleksjon
 
Børre Hegbom er ny toppsjef i Helly Hansen