SPONSOR: ASICS tar over som tittelsponsor for Sentrumsløpet fra neste år av. FOTO: SENTRUMSLØPET

SPONSOR: ASICS tar over som tittelsponsor for Sentrumsløpet fra neste år av. FOTO: SENTRUMSLØPET

ASICS tittelsponsor for Sentrumsløpet

ASICS har inngått en avtale med Idrottslaget i BUL, som arrangerer Sentrumsløpet og blir løpets tittelsponsor.

Sentrumsløpet, som arrangeres hvert år og har en lang tradisjon som kick off for årets løpesesong i Norge, endrer navn og skal de neste årene hete ASICS Sentrumsløpet. Løpet arrangeres neste gang 29.april 2017. 

God investering

Avtalen som ble signert i juli i år er en langsiktig avtale og styrker ASICS’ aktive engasjement og støtte til løpere. Som markedsledende når det gjelder løpesko ser ASICS på samarbeidet med Sentrumsløpet som en god investering.
Avtalen med Idrottslaget BUL er en stor satsing for ASICS i Norge. Samarbeidet omfatter også friidrettsutøverne i Idrottslaget i BUL som er en av Norges ledende friidrettsklubber. Samarbeidet gjelder ikke bare Sentrumsløpet, men også Sentrumssprinten som vil hete ASICS Sentrumssprinten. Dette er et årlig høydepunkt for Norges beste mellomdistanseløpere. Løypa starter oppe i Slottsbakken og går 800 meter rett fram og ender på Egertorget.

Løfte arrangementet

- Sentrumsløpet er en av våre langsiktige investeringer i det Norske markedet. Vi ser fram til å arbeide med Sentrumsløpet for å øke den alminnelige mosjonistdeltagelse i idrett, og å tilby løperne det beste utstyret etter behov, sier Magne Wesche, daglig leder i Asics Norge. Han sier at ASICS mål er å være med å løfte arrangementet videre på alle mulige måter. ASICS Sentrumsløpet blir et viktig arrangement i vår videre satsing innen kategorien ”Running”.
- Vi er veldig glade for å ha fått med Asics som ny tittelsponsor for Sentrumsløpet. Asics er markedsledende i løpsmarkedet på verdensbasis. Dette er en kompetanse vi kommer til å dra stor nytte av og kommer til å heve arrangementet til nye høyder, sier styreleder i BUL, Thomas Jakobsen.
Tilbake
 

Bransjeutsikter og økonomisk balanse

 
Frasers Group overtar XXL
 
Publikum handlet for nær 100 millioner på Norges største friluftsfestival
 
Økning i piratkopiering av løpesko: Slik unngår du å bli lurt
 
Retail er lett, men det er vanskelig å gjøre det enkelt