NYÅPNING: Anton Sport foretok tordag en nyåpning av butikken i Bogstadveien. FOTO: ANTON SPORT
- Vi har kastet ut en del kategorier og gjort endringer i selve butikklokalet, slik at det framstår mer åpent og attraktivt. Butikken har også fått en profil som samsvarer med de nye Anton-butikkene vi har omprofilert de siste par årene, sier Anton Sport-sjef Morten Borgersen.
KØ: Det var lang kø utenfor Anton Sport-butikken i Bogstadveien da den nyåpnet torsdag. FOTO: ANTON SPORT
Egen «Asics-butikk»
Det kundene trolig vil legge mest merke til at sykkel er tonet kraftig fram og at det er økt satsing på løp. Blant annet har Asics inngått et eksklusivt samarbeid om en utvidet shop-in-shop-løsning i butikken. Det er Asics som driver den, men en av butikkens ansatte vil være dedikert til Asics-avdelingen.
- Asics har valgt en slik løsning for en del samarbeidspartnere i Europa, og i Norge er vi valgt ut, sier Borgersen videre. Han sier at butikken omsatte for ca 40 millioner kroner i fjor, en nedgang fra året før.
22 % færre kunder i fjor
FORNØYDE: Butikksjef Stephan von der Lippe (t.v.) og Anton Sport-sjef Morten Borgersen er fornøyd med den "nye" butikken i Bogstadveien der sykkel har fått en sentral plass. FOTO: MORTEN DAHL
- Årsaken til nedgangen skyldes Oslo-politikerne som ikke legger forholdene til å drive butikk i Oslos bygater. Vi hadde 22 prosent færre kunder i 2017 enn året før. Det er svært vanskelig å oppdrive parkeringsplasser i nærheten av butikken, sier han.
Borgersen har en målsetning om å øke omsetningen til 45 millioner inneværende år. Butikken er på nær 800 kvadratmeter.