NYE MARKEDER: A-Z, Zlatan Ibrahimovic' sportsmerke inntar 10 nye markeder. FOTO: A-Z
I juni lanserte Zlatan Ibrahimovic sitt sportsmerke A-Z. Noen uker senere annonserte han sin nye destinasjon som fotballspiller, og gjorde Manchester til sitt nye hjem. Hans suksess på fotballbanen har allerede gitt resultater for A-Z som gjør seg bemerket i klesbransjen.
I Storbritannia og Skandinavia går salget fremragende og A-Z tar fatt på nye utfordringer. Kun tre måneder etter lanseringen av A-Z blir sportsmerket nå tilgjengelig i ytterligere 10 nye markeder.
Starten på reisen
- Vi er helt i starten på reisen og vi lærer nye ting hver dag. Det handler om å ikke la suksessen bremse oss og å ikke miste fotfeste, sier adm. dir. Knut-Erik Kollberg i Varner Ibrahimovic AB.
Jens Bonesmo, som adm. dir. i Varner Ibrahimovic AB i Sverige, sier det er inspirerende å se hvordan produktene blir satt pris på og se folk trene i dem.
- Vi har fått mye positiv respons fra våre kunder og vi vet det er flere som venter på at A-Z skal tilgjengeliggjøres i deres land. For noen av dem er ventetiden endelig over, sier han.
Ytterligere flere markeder
A-Z tilbyr sportstøy rettet mot alle typer trening. Merket ble opprinnelig lansert i 11 Europeiske land: Norge, Sverige, Finland, Danmark, Tyskland, Nederland, Frankrike, UK, Østerrike, Spania og Italia. Den 28. september lanseres A-Z i ytterligere 10 land, disse inkluderer Belgia, Polen, Portugal, Hellas, Romania, Ungarn, Tjekkia, Irland, Kroatia og Bulgaria.
I forbindelse med ekspansjonen lanserer A-Z en ny logo-t-skjorte, sammen med nye bilder av Zlatan som trener i t-skjorta.
Tilbake