Etter utbruddet av COVID-19-pandemien i mars, og en bråbrems i detaljhandelen, akselererte salget gradvis i løpet av andre kvartal.
Omsetningen endte på 2,867 milliarder kroner. Det er en oppgang på 31 prosent fra samme periode i fjor, da XXL omsatte for 2,19 milliarder kroner.
XXL har hatt store svingninger på tvers av markeder og salgskanaler, med butikker i Østerrike og Sverige delvis stengt i perioder. Men, sportskonsernet rapporterer om vekst i alle de nordiske markedene. Best var veksten i Norge, hvor omsetningen steg med 38,6 prosent. I Sverige og Finland var veksten på henholdsvis 30,3 og 25,9 prosent.
Resultat fra andre kvartal viser at XXL dro inn 139 millioner kroner før skatt.
Driftsresultat før av- og nedskrivninger endte på 385 millioner kroner.
Omsetningen endte på 2,867 milliarder kroner. Det er langt mer enn i samme periode i fjor, da XXL omsatte for 2,19 milliarder kroner.
Etter XXLs kraftige varelagertømming i vinter, er marginene nå bedret. Men i følge sportskjeden er jobben med kostnadsbasen ikke over.
Konsernet har styrket balansen med 400 millioner etter varelagernedsalget og kapitaltilførselen.