Sport og fritid løftet salget for New Wave Group

Svenske New Wave Group AB som eier blant annet sportsmerkene Craft og Cutter & Buck, økte omsetningen i fjerde kvartal med 23 prosent til 2306,7 millioner svenske kroner. Veksten er i hovedsak drevet av Sport- og fritidssegmentet


Bruttomargin økte 47,8 prosent i kvartalet mot 46,2 prosent året før. Driftsresultatet økte med 42 prosent til 403,3 millioner svenske kroner, noe som økte driftsmarginen til 17,5 prosent fra 15,1 prosent. Nettoresultatet ble 308,5 millioner svenske kroner, fra 208,2 millioner svenske kroner i samme periode året før.


I 4. kvartal spratt salget innen sport og fritid opp 35 prosent til 921,1 millioner svenske kroner, etter økt salg i alle geografiske regioner gjennom både detaljhandels- og profileringskanaler. Driftsresultatet ble 466,0 millioner svenske kroner fra 170,5 millioner svenske kroner samme periode i fjor.

Det samlede salget for hele året økte med 10 prosent til 6718,6 millioner svenske kroner, noe som gjenspeiler 13 prosent vekst i lokale valutaer. Også her var det sterkest vekst innen segmentet sports og fritid, som hadde en salgsøkning på 29 prosent til 2792,5 millioner svenske kroner for året.


«Vi går inn i 2022 sterkere enn noensinne, og det er vanskelig å ikke være optimistisk med tanke på utviklingen vi har hatt», sier Torsten Jansson, administrerende direktør i New Wave Group. "Sports og friluft leder an med Craft, segmentet har fantastiske utviklingsmuligheter».

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer