Scan Trade gir full gass i Outdoor med Jack Wolfskin

Scan Trade AS og Ramo AS overtar merkevaren Jack Wolfskin som er en av Europas største Outdoor merkevarer. -Vi har manglet tekstiler for å være fullverdig i Outdoor segmentet, sier Styreleder i Scan Trade Holding, Terje Normann Johanssen. Når vi nå får Jack Wolfskin i porteføljen, er vi veldig tilfreds. Jack Wolfskin har prøvd seg i Norge før uten å lykkes, og vi vet at det er tøff konkurranse i Outdoor segmentet, men vi mener det er plass til Jack Wolfskin i Norge. Det er en meget sterk internasjonal merkevare som leverer produkter med høy kvalitet til konkurransedyktige priser, fortsetter Normann Johanssen.


Ny Kategorisjef

-I løpet av sin tid hos Alfa vet vi at Thor Øyvind Hagen har vært en viktig bidragsyter til selskapets suksess innenfor friluftsliv og sportssegmentet og har spilt en sentral rolle i å styrke Alfas posisjon som en ledende aktør i det norske markedet, sier Terje Normann Johanssen.

 

 – Det har vært en utrolig lærerik og givende reise med Alfa Sko AS. Jeg er stolt av hva vi har fått til sammen, både med tanke på produktutvikling, salg og merkevarebygging. Jeg har hatt gleden av å være en del av et svært kompetent og engasjert team. Nå ser jeg frem til å ta fatt på nye utfordringer i Scan Trade AS og Ramo AS. Det er en spennende tid for friluftsmarkedet, og jeg ser frem til å bygge- og utvikle sterke merkevarer sammen med det dyktige teamet her. Jeg gleder meg til å bruke erfaringene fra Alfa i en ny kontekst, og bidra til å forme fremtiden for Scan Trade As og Ramo AS, sier Hagen. 

 

-Som ny Kategorisjef Outdoor i Scan Trade AS og Ramo AS vil Thor Øyvind Hagen få ansvar for å ta vårt nye brand Jack Wolfskin inn i det norske markedet samt videreutvikle og styrke selskapenes øvrige merkevarer innenfor friluftssegmentet. Målet er å omsette for 20 – 30 millioner kroner i det norske markedet i løpet av et par – tre år, før vi forhåpentligvis tar det videre derfra. Vi starter litt forsiktig allerede nå og forbrukeren vil kunne kjøpe produktene fra våren 2025. Fra høsten 2025 vil vi ha større distribusjon, avslutter Normann Johanssen.

Om Scan Trade

Scan Trade AS er aller mest kjent som leverandør av Umbro produkter til klubbmarkedet. I tillegg er Ramo AS en del av Scan Trade Holding AS, der er merkevarene Scott og Nordica mest kjent. Nå har Konsernet vært gjennom en «re-tenkning» og ønsker å endre merkevareorganisering til kategoriorganisering. Ramo AS har allerede Scott terrengsko, Lowa fjell- og tursko og Therm-ic sokker, hansker og såler. Med Jack Wolfskin blir sortimentet mer komplett.

 

I tillegg til å være lokalisert i Norge, er Scan Trade tilstede i både Sverige og Finland.


Tilbake
 

Ole-Henrik Skirstad går av som konsernsjef i Sport Holding

 
Innholdsmarkedsføring
Vi søker nye naboer til Alfa Sko og Lindeberg i Nydalen!
 
Villa Gabel: En mulighet for Sportsbransjen til å nå Klubb, Profilerings- og Bedriftsbransjen
 
Årets Sportsbransjepriser 2024
 
Fysisk aktivitet, Makroøkonomi og Innovasjon under Sportsbransjedagene