En vinter som uteble «en fruktansvärd vår» og en mislykket tysklandssatsing – Stadium-konsernet møtte mye motstand i regnskapsåret 2019/20, men gikk like vel ikke i minus.
Den svenske sportsutstyrskjeden, Stadium, kan vise til et relativt godt regnskapsår som ble avsluttet 31. august 2020. Dette skylde delvis høyere nettsalg og ikke full så strenge anti-Covid restriksjoner i Sverige som i andre land. At den svenske kjeden ikke presterte bedre kan være et resultat av at det knapt var noen vintersesong mellom 2019 og 2020.
Kjedens totale omsetning i Sverige falt med kun én prosent til 4,7 milliarder svenske kroner i løpet av 12-månedersperioden. Andelen av salget online stiger til 14 prosent fra 11 prosent i foregående år.
I Finland, hvor tiltakene som ble iverksatt for å bekjempe pandemien var noe strengere, falt Stadions salg med 5 prosent til SEK 1,4 milliarder.
Stadiumkonsernets driftsresultat falt til SEK 118 millioner, ned fra SEK 133 millioner i 2018 / 19, hovedsakelig på grunn av ekstraordinære kostnader på SEK 33 millioner som blant annet skyldes at selskapet trakk seg ut av det tyske markedet.