Tema

Erik Hegbom tar suksessen med Kari Traa til nye høyder

«Med den farten som vi har der nå så tror vi at USA og Canada blir det største markedet for oss i nær fremtid. Det hadde vi aldri drømt om da vi startet merkevaren på Voss tilbake i 2002.»


Navn: Erik Hegbom

Alder: 49

Stilling: Daglig leder Kari Traa, Johaug og Bula

 

Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?

I 1993 så spurte Hans Engelsen Eide om jeg kunne hjelpe han med å selge Bula luer på Norway Cup. Det gjorde jeg og siden så har jeg blitt værende, og har aldri angret.

 

Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?

De er det mange av, men skal jeg nevne et så må det være den suksessen vi har med Kari Traa i USA og Canada. Mange merkevarer fra Skandinavia har forsøkt eller forsøker å etablere seg der, men nær sagt ingen har lykkes. KT har nå distribusjon på alle skisteder, og er inne hos REI, Christys og Sport Check, og med den farten som vi har der nå så tror vi at USA/Canada blir det største markedet for oss i nær fremtid. Det hadde vi aldri drømt om da vi startet merkevaren på Voss tilbake i 2002.

 

Hvor er du/din bedrift om fem år?

Det er et veldig vanskelig spørsmål å svare på. Sportsbransjen står ovenfor store endringer der, bærekraft, digitalisering og netthandel står i fokus. Vi som jobber med merkevarer, må i mye større grad fokusere på sluttkonsumenten og hvordan vi skal motivere og inspirere disse til å kjøpe vårer varer. Gjør vi dette rett så kan vi skape gode merkevarer for våre eiere, de forskjellige distribusjonskanalene og sluttkonsumentene.

 

Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?

Jeg er en ivrig jeger, og passer på at jeg får meg både en løpetur og styrkeøkt i løpet av uka.

Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du? Det gjorde jeg før påske da jeg kjøpte et par sko på Endeve Sport på Voss. For øvrig en veldig bra butikk som jeg alltid besøker når jeg hjemme i Vossebygda.

Tilbake
 

Skal reparere og selge brukt

 
Bergans inviterer til klima-kampanje
 
«Man kommer ikke på pallen alene»
 
«Vi har gjort en solid jobb med å styrke posisjonen til Norrøna»
 
Nike med voldsom vekst, slår alle forventninger