Active Brands COO Øystein Bråta
Tema

Active Brands COO Øystein Bråta

Øystein Bråta deler suksessen med Active Brands-teamet

–  Å få lov til å jobbe i sportsbransjen er rett og slett et privilegium, konstaterer Active Brands COO. Møt ukens bransjeprofil, Øystein Bråta.


Navn: Øystein Bråta

Alder: 39

Stilling: COO, Active Brands

 

Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?

–  Som ansatt i Holta Invest var jeg med og etablerte Active Brands i 2010. Jeg fulgte deretter sportsbransjen tett fra styre-/ eier-siden, før jeg i 2013 fikk mulighet for en operasjonell rolle i selskapet. Jeg ble umiddelbart tiltrukket av merkevarene, energien i organisasjonen og den kontinuerlige prosessen med å utvikle produkter og merkevarer som forbrukerne har et så sterkt forhold til. Det å få lov til å jobbe i sportsbransjen er rett og slett et privilegium.

 

Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?

–  Det må være å sammen med resten av Active Brands teamet styre skuta trygt gjennom en krevende periode i 2020 og komme ut av pandemien sterkere enn noensinne. Sportsbransjen er inne i en veldig spennende transformasjon som det er utrolig givende og lærerikt å være en del av.

 

Hvor er du og din bedrift om fem år?

–Active Brands er et merkevarehus med globale merkevarer som er ledende innen sine kategorier, og jeg er forhåpentligvis en sentral del av teamet. Om fem år håper jeg også at både jeg og Active Brands har vært med på å gjøre sportsbransjen mer bærekraftig, slik at vi tar godt vare på verdens beste sportsarena, naturen.

 

Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?

–  Jeg er en sportsentusiast som liker det meste av utendørsaktiviteter. Om det er langrenn, sykkel, fotball, triatlon, alpint eller løping. Jeg er med på alt som gir høy puls.

 

Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du?

–  Siste innkjøp var fra Sweet Protection for et par uker siden. En topptur-hjelm til meg selv og et par raske briller til jr.

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy