Alexander Kristoff (t.v.) og Sondre Norland har startet BikeFolder, som utvikler et digitalt "vognkort" til hjelp for sykkeleier og sykkelforhandlere.

Alexander Kristoff (t.v.) og Sondre Norland har startet BikeFolder, som utvikler et digitalt "vognkort" til hjelp for sykkeleier og sykkelforhandlere.

Nytt digitalt verktøy til både sykkeleier og -forhandler

Sykkelbransjen er i rivende utvikling. Syklene blir mer tekniske og snittprisen øker i takt med antall solgte el-sykler. Sondre Norland og Alexander Kristoff ser muligheter i dette markedet, og har utviklet et digitalt verktøy som skal hjelpe syklisten til å gi sykkelen et lengre liv og forhandlerne til å styrke kundeforholdet.


Sondre Norland og Alexander Kristoff har utviklet en digital løsning som skal ivareta kommunikasjon mellom forhandler og syklist. Nå er Sandnesselskapet Green Velo Technologies AS på vei ut i den internasjonale sykkelindustrien med sin digitale plattform BikeFolder.com.

Med Bikefolder.com får sykkelbutikker tilgang til enkle og effektive verktøy som effektiviserer arbeidshverdagen og styrker kunderelasjoner. Den digitale løsningen skal hjelpe sykkelbutikker til å få ut potensialet i markedet og samtidig gi kundene bedre og enklere sykkelhold.

Alexander Kristoff er medgründer og har bidratt med innspill og kunnskap fra den internasjonale sykkelindustrien:


– Arbeidet med BikeFolder har pågått i tre år og gjennom hele utviklingsprosessen har vi jobbet ut fra et problem sykkelbransjen har i dag: En sykkeleier tar sykkelen til verkstedet når sykkelen er ødelagt - ikke når sykkelen egentlig har behov for service.

Bilbransjen er dyktige på̊ dette feltet og kaller inn kunden med jevne mellomrom for å utføre servicer, tilby tjenester og markedsføre gode tilbud. Sykkel- bransjen har derfor et stort potensial med å tilby kundeopplevelser som øker gleden av å eie en sykkel. sier han.


Daglig leder og gründer, Sondre Norland, har også lang erfaring i bransjen, og mener produktet vil gi en positiv effekt på bunnlinjen.


– Vi har utviklet BikeFolder med et globalt perspektiv, men fokuserer i starten på det norske markedet. Sport- og sykkelbransjen i Norge er fremoverlente og vi opplevde en enorm entusiasme fra bransjen allerede da vi viste den første enkle demoen, sier Norland og forklarer produktet slik:


Ved å opprette et digitalt vognkort (sykkelkort) for hver sykkel kan kunde og forhandler kommunisere og forenkle flere funksjoner som i dag både er kompliserte og tidkrevende for begge parter. Noen av funksjonalitetene sykkeleier får tilgang til er:
             - Digital lagring av garantibevis

             - Booke servicer online

             - Eierskifte med automatisk salgskontrakt

             - Full service historikk på sykkelen

             - Registrering i FG godkjent sykkelregister

             - Registrere oppgraderinger

             - Chatte med mekanikker når sykkel er på verksted

             - Få sykkel hentet og levert ved servicer

 

– Vår målsetning er å gjøre det enklere, sikrere og mer morsomt for alle som eier en sykkel. Nå kan en enkelt ha en konto hvor alle familiens sykler blir samlet på et sted, det er nemlig ikke begrensninger for hvor mange sykler en kunde kan ha på sin konto", fortsetter Norland

Gratis

Syklene ligger kostnadsfritt BikeFolder på BASIC nivå. Sykkelkortet vil da ha de viktigste funksjonalitetene. Det er derfor enkelt for en familie og registrere alle syklene sine på en konto.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy