Alexander Matt er utnevnt til ny global markedsdirektør for Fjällräven. Han etterfølger Leif Öhlund som sluttet selskapet i 2019.
– Jeg er stolt og glad for å ønske Alexander Matt velkommen til Fjällräven-familien, sier Martin Axelhed, administrerende direktør Fjällräven International. Alexander vil bidra med sin brede erfaring fra et globalt merkevareledelseperspektiv, lede det kreative arbeidet i et internasjonalt miljø og ta vare på vår globale markedsføring med sine sterke lederegenskaper.
Matt kommer fra stillingen som Chief Marketing Officer i Fiskars Group, hvor han ledet det digitale skifte og utviklet kundeopplevelser for deres nordiske designmerker. Fra 2012 til 2015 var Matt direktør for global merkevarekommunikasjon for Adidas Originals og medlem av Adidas globale lederteamet. Før det hadde Alexander Matt mange år i ulike markedsføringsroller hos merkevaren Levis.
– Jeg gleder meg veldig til å begynne i min nye rolle, sier Alexander Matt. Fjällräven forener min lidenskap for sport og natur med min tro på kraften i ikoniske merkevarer. Vi står overfor ekstraordinære tider, men takket være Fjällrävens unike posisjon, er dette også en mulighet for oss til å skape positiv effekt og sette et merke.
Aleksander Matt har ikke rukket å ta turen til Norge enda, men hos Fenix outdoor Norge har de stor tro på at Matt er vil være en positiv kraft for merkevaren.
–Vi ser frem til å bli bedre kjent med Alexander. Med hans bakgrunn og erfaring er vi trygge på at han vil kunne bidra positivt på Fjällrävens vei mot å bli en sterk og bærekraftig merkevare innen friluftsliv, sier daglig leder i Fenix Outdoor Norge AS, Jon Arne Schjetne.