Norges Skiskytterforbund signerer med Craft

Norges Skiskytterforbund velger å avvikle sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo og signerer en ny 4-årig kontrakt med merkevaren Craft. Klespartneravtalen starter opp etter OL 2022.


Norges Skiskytterforbund velger å avvikle sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo og signerer en ny 4-årig kontrakt med merkevaren Craft. Klespartneravtalen starter opp etter OL 2022.

 

Norges Skiskytterforbund velger dermed å avvikle sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo.

 

– Craft har et bredt helårs-utvalg med svært høy kvalitet, de matcher oss veldig bra, er fleksible og kan tilby akkurat det en ivrig og entusiastisk skiskytter-familie trenger. Vi har vært godt fornøyde med vårt Odlo-samarbeid de siste årene, og også de leverer tøy av ypperste kvalitet. At vi skifter til Craft etter OL i 2022 er en helhetsvurdering og vi er utrolig stolte av å være på lag med denne gjengen, forteller generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Morten Djupvik.

 

New Wave, som eier merkevaren Craft, har store ambisjoner for samarbeidet med de norske skiskytterne som løper fra 1. mai 2022 og fire år fremover.

 

– Norges Skiskytterforbund er en jordnær, ydmyk og blid gjeng med gode verdier vi er stolte av å assosiere oss med. Kombinert med solide utøverprofiler som står ekstremt sterkt blant det norske folk, mener vi dette er en vinner-kombinasjon for å forsterke vår posisjon hos sporty og aktive nordmenn, sier Tom Henriksen, administrerende direktør i New Wave Norge.

 

I tillegg til å være blant Norges mest folkekjære idretter, har skiskyting stor internasjonal appell. 

Blant skiskytings ni viktigste europeiske markeder, ble årets VM i Pokljuka sett av 160 millioner, hele ti millioner flere tv-seere enn året før. Totalt økte antall timer med tv-sendt mesterskap med sju prosent.

 

– At skiskyting også har en sterk internasjonal posisjon er selvsagt et viktig element i avtalen. Her blir merkevaren Craft eksponert for millioner av kjøpesterke publikummere og fans verden over. Vår ambisjon er å styrke posisjonen, både nasjonalt og internasjonalt, forklarer Henriksen.

Tilbake
 

Skal reparere og selge brukt

 
Bergans inviterer til klima-kampanje
 
«Man kommer ikke på pallen alene»
 
«Vi har gjort en solid jobb med å styrke posisjonen til Norrøna»
 
Nike med voldsom vekst, slår alle forventninger