Norges Skiskytterforbund signerer med Craft

Norges Skiskytterforbund velger å avvikle sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo og signerer en ny 4-årig kontrakt med merkevaren Craft. Klespartneravtalen starter opp etter OL 2022.


Norges Skiskytterforbund velger å avvikle sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo og signerer en ny 4-årig kontrakt med merkevaren Craft. Klespartneravtalen starter opp etter OL 2022.

 

Norges Skiskytterforbund velger dermed å avvikle sitt 4-årige samarbeid med det norsk-sveitsiske sportsmerket Odlo.

 

– Craft har et bredt helårs-utvalg med svært høy kvalitet, de matcher oss veldig bra, er fleksible og kan tilby akkurat det en ivrig og entusiastisk skiskytter-familie trenger. Vi har vært godt fornøyde med vårt Odlo-samarbeid de siste årene, og også de leverer tøy av ypperste kvalitet. At vi skifter til Craft etter OL i 2022 er en helhetsvurdering og vi er utrolig stolte av å være på lag med denne gjengen, forteller generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Morten Djupvik.

 

New Wave, som eier merkevaren Craft, har store ambisjoner for samarbeidet med de norske skiskytterne som løper fra 1. mai 2022 og fire år fremover.

 

– Norges Skiskytterforbund er en jordnær, ydmyk og blid gjeng med gode verdier vi er stolte av å assosiere oss med. Kombinert med solide utøverprofiler som står ekstremt sterkt blant det norske folk, mener vi dette er en vinner-kombinasjon for å forsterke vår posisjon hos sporty og aktive nordmenn, sier Tom Henriksen, administrerende direktør i New Wave Norge.

 

I tillegg til å være blant Norges mest folkekjære idretter, har skiskyting stor internasjonal appell. 

Blant skiskytings ni viktigste europeiske markeder, ble årets VM i Pokljuka sett av 160 millioner, hele ti millioner flere tv-seere enn året før. Totalt økte antall timer med tv-sendt mesterskap med sju prosent.

 

– At skiskyting også har en sterk internasjonal posisjon er selvsagt et viktig element i avtalen. Her blir merkevaren Craft eksponert for millioner av kjøpesterke publikummere og fans verden over. Vår ambisjon er å styrke posisjonen, både nasjonalt og internasjonalt, forklarer Henriksen.

Tilbake
 
Bransjenytt

Rekordsterkt kvartal for sportskjedene

 
Tema
"For en reise det har vært, og for et tempo vi har kjørt"
 
Bransjenytt
Mammut har fått nye eiere
 
Craft Sportswear overtar etter Dæhlie Sportswear
 
Resultatforbedring for XXL