Nordmenn gravde dypt i lommeboka forrige uke

Butikkomsetingen i faghandelen under Black Week gikk litt ned i forhold til toppåret i fjor. Samtidig økte netthandelen kraftig.


Dette melder Oslo Handelsstands Forening som har hentet tallene for Black Week fra BankAxept. Tall viser også at sportsbransjen havnet ut på topp. Målt opp mot fjoråret er det sportsbransjen som hadde høyest omsetning under Black Week i Oslo, med en økning på 11 prosent i forhold 2021. Her skiller Oslo seg ut i forhold til resten av landet som har en samlet vekst på én prosent.

I forhold til 2019, er omsetningen til sportsbransjen ned med syv prosent, mens tallene på landsbasis viser en nedgang på én prosent fra 2019.

Tilbake
 

Sportsbransjepriser 2025 - Hvem fortjener å bli løftet frem i sportsbransjen i år?

 
Satser på DACH: Innovasjon Norge lanserer nytt vekstprogram for norske friluftsmerker
 
Christian Lodgaard blir ny administrerende direktør i Aclima
 
Bransjeutsikter og økonomisk balanse
 
Frasers Group overtar XXL