Nordmenn gravde dypt i lommeboka forrige uke

Butikkomsetingen i faghandelen under Black Week gikk litt ned i forhold til toppåret i fjor. Samtidig økte netthandelen kraftig.


Dette melder Oslo Handelsstands Forening som har hentet tallene for Black Week fra BankAxept. Tall viser også at sportsbransjen havnet ut på topp. Målt opp mot fjoråret er det sportsbransjen som hadde høyest omsetning under Black Week i Oslo, med en økning på 11 prosent i forhold 2021. Her skiller Oslo seg ut i forhold til resten av landet som har en samlet vekst på én prosent.

I forhold til 2019, er omsetningen til sportsbransjen ned med syv prosent, mens tallene på landsbasis viser en nedgang på én prosent fra 2019.

Tilbake
 

Det er åpnet for påmeldinger til Sportsbransjedagen 2024. Early Bird frem til 25.mai

 
Opplev suksessen med Pie VAT: En inspirerende historie med Anton Sport
 
VAUDE - Innovative bærekraftige Bikepacking-produkter
 
Aclima kåret som beste merkevarebygger under Årets Industrikonferanse.
 
Alfa puster nytt liv i brukte sko