Nordmenn gravde dypt i lommeboka forrige uke

Butikkomsetingen i faghandelen under Black Week gikk litt ned i forhold til toppåret i fjor. Samtidig økte netthandelen kraftig.


Dette melder Oslo Handelsstands Forening som har hentet tallene for Black Week fra BankAxept. Tall viser også at sportsbransjen havnet ut på topp. Målt opp mot fjoråret er det sportsbransjen som hadde høyest omsetning under Black Week i Oslo, med en økning på 11 prosent i forhold 2021. Her skiller Oslo seg ut i forhold til resten av landet som har en samlet vekst på én prosent.

I forhold til 2019, er omsetningen til sportsbransjen ned med syv prosent, mens tallene på landsbasis viser en nedgang på én prosent fra 2019.

Tilbake
 

Strukturelle endringer i Madshus AS og Tendenzer AS

 
Høyesterett avviser anke: Rottefella vinner viktig patentsak
 
Øystein Bråta rykker opp som ny Administrerende direktør i Active Brands
 
Årets Sportsbransjeprofil - Pål Olimb
 
Årets Sponsorprofil - Team Aker Dæhlie