Redesign. Nike Re-Creation Program, gjør lokalt innsamlede brukte- og ukurrante Nike-produkter om til nye unike Nike-produkter.
Bærekraft

Redesign. Nike Re-Creation Program, gjør lokalt innsamlede brukte- og ukurrante Nike-produkter om til nye unike Nike-produkter.

Nike tester ut lokal sirkulær business

Nike Re-Creation, er et av Nikes nyeste initiativ der de gjør gamle og uønskede varer om til nye, redesignede og reproduserte produkter. Hele prosessen skal forgår lokalt, både innsamlingen av klær, redesignene og videresalget. Lanseringen fra første lokalområde forgikk i Los Angeles i USA 27. mai.


Re-Creation er en ny sirkulær forretningsmodell fra Nike, skreddersydd for det lokale markedet. Det første kapittelet i programmet, ble lansert 26.mai i Los Angeles USA. Det er kun få plagg tilgjengelig som har blitt restaurert til brukbar tilstand gjennom en manuell prosess med rengjøring, farging, sying og lapping.

Re-Creation-programmet har som mål å bidra til å gjøre avfallsstrømmene deres om til ressurser og skape ny verdi ved å gjenbruke egne materialer og produkter.

«Nike Re-Creation er veldig spennende for oss med tanke på eksperimentering og progresjon», sier John Hoke, designsjef. "Programmet er et eksempel på Nikes ønske om samarbeide med eksperter innen design, detaljhandel, forsyningskjede og bærekraft for å bygge strategier og å lære."

Nike Re-Creation-programmet samler gamle plagg og ukurante lagervarer lokalt, og bruker dem til å lage nye lokalt designede og produserte produkter.

Hvert plagg er unikt og har lapper, samt dekorative sømmer for å forbedre holdbarheten, og ulike grafiske trykk.

Tilbake
 

Stort verdipotensial i eksport for norsk sportsbransje

 
Nullvekst for sportsbransjen i år
 
Feiret med gående konferanse
 
Strategi
Hva kan bedre tilfredsheten hos kunder i sportsbransjen?
 
Dæhlie tilbake som sponsor for langrenn