På slutten av Nikes 4. kvartal i mai, varslet selskapet at resultatet ville bli bedre enn forventet. Salget nesten doblet seg sammenlignet med året før, da resultatene var preget av butikknedleggelser knyttet til Covid-19-pandemien.
Selskapet løftet frem de solide marginene som genereres av den voksende direkte-til-forbruker-virksomheten, som økte med 73 prosent totalt. Selv etter de fysiske butikker gjenåpnet, fortsatte det digitale salget av Nikes merkevarer å vokse, og økte med 41 prosent sammenlignet med året før - og 147 prosent høyere enn i fjerde kvartal 2019.
Nikes eget nettsalg utgjorde 21 prosent av inntektene i løpet av kvartalet. Sammen med inntektene fra grossistleddets nettsalg utgjorde det nesten 35 prosent av den totale omsetningen – tre år før selskapets forretningsplan og godt på vei til en planlagt 50 prosent markedspenetrasjon innen regnskapsåret 2025.