Løpetrenden ga fart i salget for Asics i 2021

Asics kunne rapportere inntekter på mer enn 400 milliarder yen for første gang på fire år i 2021. En av de store driverne var salget av avanserte løpesko som økte med 31 prosent i 2021 sammenlignet med året før.


Det japanske selskapet kunne også notere årlige driftsinntekter på 21,9 milliarder yen, og bikket dermed 20 milliarder yen for første gang siden 2016.

Netto salg for 2021 var opp 22,9 prosent fra året før, godt hjulpet av både Kina og Nord-Amerika som bidro med en økning på 30 prosent.

Inntektene i det europeiske markedet for 2021, økte med 22 prosent sammenlignet med samme periode i fjor og med 12 prosent fra 2019. Resultatene sto for mer enn 67 prosent av regionens topline.


Asics EMEAs samlede inntekter økte med 13,7 prosent. Italia hadde en økning på 27 prosent, Iberia 24 prosent, 19 prosent i Tyskland, 18 prosent i Sør-Afrika og 16 prosent i Frankrike. Inntektene fra netthandel økte med 16 prosent sammenlignet med 2020. De regionale driftsinntektene økte med 121,8 prosent til 83,1 millioner euro.


Asics EMEA skrev også i sin rapport at merkevaren holder sin no. 1-posisjon innen både løp- og tennissko i regionen. I de fem store europeiske landene økte selskapet markedsandelen for løpesko i kategorien € 90 pluss, til 33 prosent.

Tilbake
 
Innovasjon

Søk om støtte til inkluderende designprosjekter

 
Pål Wibe går av som sjef i XXL ASA
 
Mild vinter og logistikktrøbbel stoppet veksten
 
Påmeldingene strømmer inn!
 
Brems i salget for både Zalando og Boozt