Lanserer Get Inspired MAN

Nettselskapet Get Inspired utvider målgruppen sin, og satser for fullt på menn


Get Inspired MAN er navnet på den nye nettbutikken, og satsingen betyr både en kraftig økning av antall ansatte og en langt større varebeholdning.


– I stedet for å satse på å vokse i utlandet, lanserer vi vår egen nettbutikk tilpasset menn. Her skal vi bruke mange av de samme virkemidlene som har gjort at Get Inspired omsetter for mer enn en halv milliard kroner. Selv om menn i økende grad handler sport- og fritidsklær på nett, viser undersøkelser vi har foretatt at det er stor interesse fra våre kvinnelige kunder, som handler til sine menn. Vi tror en stor andel av omsetningen i Get Inspired MAN vil komme fra våre kvinnelige kunder, sier daglig leder i Get Inspired, Sindre Landevåg.

 

Get Inspired har siden oppstarten i 2009 rettet seg mot kvinner. Fjoråret ga nettbutikken et rekordresultat, med en kraftig økning i inntekter fra 399 millioner i 2020 til 530 millioner i 2021, og i driftsresultat fra 43 millioner til 68 millioner kroner.

Til tross for at sport- og netthandelsbransjen har merket nedgang så langt i år, tør de satse for fullt på klær, sko og tilbehør innen sport og fritid til menn. 

Selskapet har investert mer enn 10 millioner kroner i et utvidet og modernisert lager og foretatt en rekke nyansettelser.


– Per i dag er det ingen aktører i norsk netthandel som retter seg mot menn slik vi nå vil gjøre. Det er en strategisk vekstmulighet med kjempepotensial, og det er ikke helt ukjent grunn vi beveger oss inn i. Som vi tidligere har gjort for kvinner, vil vi nå gjøre netthandel for menn, med mange av de samme virkemidlene som har gjort oss så populære blant kvinner i dag, sier Landevåg.


Tror på fortsatt vekst på nett for sport og fritid – også i nedgangstider.


– Vi tenker langsiktig, og vet at netthandelen vil fortsette å vokse i årene fremover. Andelen av den totale handelen vil også vokse på nett. Sportsbransjen generelt har også vokst i forbindelse med nedgangstider tidligere. Vi ser at mange bruker naturen mer, og det er fokus på sunn livsførsel og god helse. Det påvirker selvsagt etterspørselen etter sport og fritidstøy – både til kvinner og menn, sier Sindre Landevåg. 

Tilbake
 

Nike sliter med for mye ukurrante lagervarer

 
Kina rapporterer om avtagende global etterspørsel
 
Dale of Norway er ikke konkurs
 
Bærekraft som konkurransefortrinn
 
Kick off for høstens Intersport 4T Tour