Kyrre Jonassen og Fredrik Andre Hansen var godt fornøyd med ISPO Outdoor

Kyrre Jonassen og Fredrik Andre Hansen var godt fornøyd med ISPO Outdoor

ISPO Outdoor øker kraftig

ISPO Outdoor og München viste seg fra en strålende side under messens to første dager. Utstillerne og besøkende strålte omtrent like mye med sola og sommervarmen. Det er liten tvil om at sportsbransjefolk setter pris på å møtes fysisk. Det var gjengs oppfatning fra alle som møtte sportsbransjen.no, og det er lite som tyder på at sportsmessenes tid er forbi. I hvert fall med det aller første.



ISPO’s Lena Haushofer (Exhibition Director) fortalte med lettelse og stor entusiasme at det var 660 utstillere i år mot 312 utstillere i fjor. Stort sett alle de store merkevarene deltok, kanskje bare bortsett fra North Face. Noen av de «store» hadde overaskende små stander, men var altså til stede. Patagonia hadde ingen visningsstand, men hadde kreert en løsning med fokus på bærekraft. I all hovedsak reparasjonstjenester. De største kontingentene kom fra Kina, USA, Skandinavia, Frankrike og Italia, i tillegg til vertslandet Tyskland.

 

Lena Haushofer antok at besøket fra forhandlere ville øke med minst 20% fra året før, men i skrivende stund vet vi ikke helt hvordan deltagelsen fra forhandlere endte.

 

Det er allerede avgjort at 2024 vil avvikles ved Messe München, og ikke ved MOC som i år. Rett og slett for behovet med mer plass. Det er allerede lagt planer for hvilke messehaller som vil brukes, i tillegg til uteområdene mellom messehallene.

 

Noen norske merkevarer var til stede, og Aclima dro av gårde med Sustainability Award, for deres nye produkt Reborn Terry Pullover.

 

Kyrre Jonassen fra Drytech var noe skeptisk i forkant av messen, men var svært fornøyd med besøket på sin stand der han sammen med kollega Fredrik Andre Hansen, lanserte Real turmat sine to nye middager. De opplevde få norske og svenske besøkende, men naturlig nok et veldig godt oppmøte fra andre europeiske land. Drytech er allerede i 17 land og hovedpoenget med å være på ISPO Outdoor er ønsket om å utvikle businessen mer også utenfor Norge. Konkurranse på frysetørret mat er stor i Europa, og Drytech poengterte nødvendigheten med å møte kundene på deres arena for å ta større markedsandeler i et enormt marked.

Tilbake
 

Meld deg på Sportsbransjedagen 2024 før 25.mai til Early Bird priser!

 
OutDoor by ISPO 2024: München venter på deg!
 
Opplev suksessen med Pie VAT: En inspirerende historie med Anton Sport
 
VAUDE - Innovative bærekraftige Bikepacking-produkter
 
Aclima kåret som beste merkevarebygger under Årets Industrikonferanse.