Iskaldt kundemøte med Aclima

Skal du yte ditt ytterste, må du ha ull innerst. Det merket turfølge til Aclima på årets tøffeste kundetur, under hundekjørekonkurransen Finnmarksløpet «Aclima Xpedition».


Aclima er samarbeidspartner med Finnmarksløpet og noen av hundekjørerne i løpet. Aclima har vært sponsor siden 2020 og arrangøren bruker Aclima under arrangementet. Dette samarbeidet fortsetter. Aclima ser på Finnmarksløpet som den ultimate test for bekledning der utøverne, kvinner og menn i alle aldre konkurrerer over mange dager i kalde og spektakulære omgivelser.

 

Finnmarksløpet er Europas lengste hundeløp og krever enormt mye av både hunder og mennesker. Det er også en perfekt anledning for Aclima å teste kolleksjonen i tøffe omgivelser. Et reisefølge på 16 personer bestående av butikksjefer og innkjøpere fra Sport1, Intersport og Stadionbutikker og to kjedeuavhengige butikker fra hele landet var med på turen. I tillegg til ansatte i Aclima og to vinnere fra Aclimas egen konkurranse i sosiale medier.

 

- Jeg innser at det kan være risikosport å dra med kundene på tur i -32 grader, men det ble et varmt møte på Finnmarksvidda. Der får du i alle fall en helt annen opplevelse av produktene enn digitale møter på Teams, sier markedssjef Ole Magnus Halvorsen i Aclima.

 

Tøff test

Målet med turen var å teste produkter i kaldt klima og å utfordre seg selv. Noen sov i telt, og noen sov i lavvo med bålvakt. Det var -32 på natta, så det var nødvendig med 2 soveposer og varmeflaske ved beina og flere lag med ull på kroppen for å holde varmen.

 

- Selvsagt er det veldig fint å teste ullprodukter på iskalde Finnmarksvidda, men det handler om så mye mer. Nå kjenner vi folkene som jobber med merkevaren til daglig. Jeg får virkelig lyst til å være en del av laget deres, sier en entusiastisk Thomas Hukkelås i Arctica Svalbard og Sirdal Sport og Friluft.

 

SoMe konkurranse

Det var nærmere 1000 deltagere i Aclima sin konkurranse om deltagelse på turen og produkter fra Aclima. Kampanjen er den mest besøkte på selskapets hjemmeside noen gang! Den heldige vinneren var Camilla Selmer-Olsen som tok med seg sin turvenninne Christina Vik Jacobsen. De hadde den beste beskrivelsen på hvorfor akkurat de skulle vinne.

 

Magisk

Turfølget deltok på Finnmarksløpets åpningsbankett, møtte hundekjørere og gikk ut til camp med truger. Der ventet isbading og Aclima-ambassadøren Bengt-Are Barstad kjent fra Naturkanal1 og sitt «2000 dager ute» - prosjekt.

 

- Det var et magisk kundemøte, med nordlyset som danset over en uendelig himmel og opplevelser de fleste får bare en gang i livet. Samtidig kommer vi tett på våre forhandlere og forbrukere når vi skal teste og utvikle nye produkter. Dette frister til gjentakelse, sier Ole Magnus Halvorsen i Aclima.


Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer