Innovasjonsbedriften Rottefella

Produktutvikling kan aldri stoppe, sier adm.dir. Torstein Myklebostad i Rottefella. Lederen av bindingsprodusenten i Lier stråler som sola utenfor det moderne bygget som ligger helt inntil E18 i Lier.



Bindingsprodusentens leder er godt fornøyd med vinteren. Kanskje aller mest er han glad for at det har vært veldig godt skiføre i store deler av landet for de som er glad i å gå på ski, og over den voldsomme interessen for skisport og skiaktivitet som finnes i Norge. Myklebostad og hans team består i stor grad av ansatte som selv bruker produktene de utvikler, markedsfører og selger. Rottefella har til og med en ansatt som er løypekjører, og som sikrer at det er perfekte løyper kort vei unna bedriftens lokaler. -Hvilke andre bindingsprodusenter kan friste med det? smiler Myklebostad.

 

-Alle som var med på flyttelasset til fra Klokkarstua til Lier er med oss fortsatt. I tillegg merker vi at vi er en attraktiv bedrift å jobbe i. Vi er svært tilfreds med kompetansen vi henter inn for å kontinuerlig drive innovasjon, sier han videre. Kompetente ansatte med passion for sport er det mange av i Rottefella.

 

Rottefella er en unik produksjonsbedrift i Norge, der prototyper tegnes, lages, testes og vurderes før de etter hvert produseres. Det siste produktet Rottefella lanserte, var Xplore bindingen som ble lansert 2021/22 sesongen. Den ble laget i samarbeid med Alfa sko. Nå har flere skoprodusenter kastet seg på Xplorekonseptet og Madshus, Fischer, Alpina, Rossignol og Lundhags lager og selger sko som passer til bindingen.

 

Myklebostad forteller videre at også Rottefella kjenner på et mer krevende marked om dagen. -Selv om vinteren har vært fantastisk i Norge, merker også vi korreksjonen i markedet, sier han. Myklebostad sier videre at han er optimistisk for fremtiden, der han viser til at langrennsinteressen øker i både Sverige og USA. -Begge disse markedene er viktig for oss, sier han.

 

Myklebostad er selv engasjert i langrennssporten som leder av  Konnerud IL, en av Norges største skiklubber. Han har dog ingen aktiv bakgrunn som konkurranseutøver i langrennssporten, og avslørte at Holmenkollmarsjen denne vinteren var hans første skirenn. Det er flere ansatte i bedriften som har lange og solide langrennskarrierer bak seg. -Det er unikt og en suksessfaktor for oss med all kompetanse og passion for skisporten blant våre ansatte, sier Myklebostad.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy