Alle snakker om Amazon. Hva sier kundene?

Bring har snakket med nettkunder både i Tyskland og Skandinavia for å høre hva de mener om Amazon. Undersøkelsene ble gjennomført via Ipsos Webpanel, i et befolkningsrepresentativt utvalg i Tyskland og Skandinavia. Målgruppen er over 18 år.


Rapporten fra Bring Research gir deg innsikt i hvordan et utvalg nettkunder vurderer Amazon og hva to eksperter med god innsikt i Amazon mener. Uansett hvor du står i forhold til Amazon, så har deres ambisjon om å kontinuerlig forbedre kundeopplevelsen, utvikle og effektivisere gitt resultater du kan lære noe av.


Les rapporten her


  • Tyske nettkunder er meget godt fornøyd med kjøpsopplevelsen Amazon gir. Hele 82% av tyske nettkunder hadde gjennomført et kjøp på Amazon de siste 3 månedene. De som har handlet på Amazon vil med stor sannsynlighet handle der igjen.


  • Det er flere av Amazons kunder som er meget godt fornøyde med sitt siste kjøp enn de som handlet i andre nettbutikker. Det er spesielt levering, men også pris som gjorde Amazons kunder meget fornøyde med sitt siste kjøp. Generelt mener nettkundene at Amazon skiller seg positivt ut ved stort vareutvalg, leveringspris og tid, pris og god service.


  • I bransjene klær og helse/kosmetikk står Amazon svakest i Tyskland. I disse bransjene gjennomføres det flere kjøp i andre nettbutikker.


• I Skandinavia er det 4 av 10 som ikke kjenner til Amazon. 2 av 10 har handlet der i løpet av de siste 6 månedene. I aldersgruppen under 30 år er det flest som har handlet på Amazon, her er tallet 3 av 10. De som har handlet på Amazon er fornøyde og vil med stor sannsynlighet handle igjen i Skandinavia

Tilbake
 

Googles oppkjøp av Fitbit møter motstand

 
NSF
Ny normal for sportsbransjen
 
Sport1-messen blir digital
 
Dataangrep mot Intersports nettbutikk 
 
X Meeting Point er i drift igjen fra 13. august