Odlo eies av Hugo Maurstad og hans investeringsselskap Monte Rosa Sports Holding AG.

Odlo eies av Hugo Maurstad og hans investeringsselskap Monte Rosa Sports Holding AG.

Henri-Lloyd blir en del av ODLO International AG

Denne uken kunne ODLO kunngjøre oppkjøpet av det 60-år-gamle britiske seilermerket, Henri-Lloyd.


Oppkjøpet kommer bare noen måneder etter at ODLO kunngjorde oppkjøpet av den norske ulltøyprodusenten Janus, dermed rigger merkevaren både for vekst og styrker omfanget på tvers av porteføljen.


– Vi er glade for å inkludere Henri-Lloyd i vår merkevarefamilie. Det er et ikonisk merke med en stolt historie. Sammen med ODLO ønsker vi å utvide produktsortimentet og det geografiske fotavtrykket ytterligere, sier Hugo Maurstad, styreleder i ODLO. Henri-Lloyd og ODLO er begge selskaper som stammer fra tekniske innovasjoner innen utendørs sportsklær, og de vil utfylle hverandre fremover.


Henri-Lloyd ble startet for 60 år siden av Henri Strzelecki. Strzelecki er mannen bak to først-i-verden-produkter innen teknisk bekledning, taping av sømmer for vanntetting og oppfinnelsen av ikke-korrosiv glidelås i nylon. Innovasjonene er idag er bransjestandarder.

Henri-Lloyd som har sitt hovedkontor i England, vil fortsette med sitt team i Manchester og sitt samarbeide med noen av verdens beste seilerteam som de sponser med teknisk bekledning.


«Odlos oppkjøp av Henri-Lloyd åpner enorme muligheter for merkevaren til å nå sitt fulle potensial. Å bli med i en familie av vellykkede selskaper som deler verdier og mål, vil akselerere veksten vår. Viktigst av alt er at reisen vil være basert på kvalitet, innovasjon og streben etter bærekraft – prinsipper som Henri-Lloyd-teamet holder høyt», skriver Hans Eckerström, styreleder Henri-Lloyd.


I mai 2020 ble Odlo International AG solgt til Hugo Maurstad og hans investeringsselskap Monte Rosa Sports Holding AG.

Tilbake
 

Brav tjente 110 millioner kroner i fjor

 
Vellykket comeback for OutDoor by ISPO 2022
 
Bærekraft
Enighet om et felles kartleggingsverktøy
 
Rottefella med seier i patentsak
 
Stort verdipotensial i eksport for norsk sportsbransje