Frida Karlsson lander sponsoravtale med Adidas

Adidas presenterte nylig ett flerårig samarbeide med svenske Frida Karlsson. Samarbeidet starter nå i mai 2020, og vil ifølge svensk media strekke seg over fire år. 


–Dette er en ny type samarbeide for min del. De sponser meg som person også, ikke bare som skiløper, sier en fornøyd Frida Karlsson til pressen.


Et av årets store idrettsprestasjoner var da Karlsson vant tremila i Holmenkollen, sekunder før Therese Johaug, og dermed tok sin første verdenscup seier.

Med ett gull, et sølv og en bronse i ett senior-VM som 19-åring, var det vel bare spørsmål om tid før hun ville signere en gullkantet sponsorkontrakt.

I avtalen ligger det blant annet at Frida Karlsson kommer å involveres i kommende kampanjer fra Adidas. Partene ønsker at samarbeidet vil inspirere neste generasjon idrettsutøvere, også utenfor vintersporten.


– Fridas merittliste som 20-åring er imponerende, samtidig som hun er i starten av sin karriere. Hennes holdninger, profesjonalitet og vilje til å bli best er akkurat det vi leter etter i et samarbeide.


–Dessuten er det spennende å øke vårt nærværende innen vintersport på dette nivået, fordi vi vet at det finnes en stor interesse for langrenn på elitenivå hos våre konsumenter, sier Krystof Mejstrik, General Manager hos Adidas i Norden.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy