Brand Assist relanserer Missing Link

Missing Link relanseres på det norske markedet. Bak relanseringen står Jon Inge Gullikstad og hans team i selskapet Brand Assist AS.


Den norske merkevaren Missing Link var en gjenganger i norske alpinbakker og på afterski for få år siden, før det forsvant fra markedet. Nå vekkes merkevaren til liv, med en ny målgruppe og nytt segment i siktet. Bak satsningen står selskapet Brand Assist som også står bak merkevaren Northug - og i spissen står Jon Inge som tidligere har startet og bygget merkevarene Ulvang, Bavac og Johaug.


─ Missing Link har fremdeles en sterk posisjon hos svært mange nordmenn og mange vil glede seg over at de snart vil kunne finne merkevaren i butikkene igjen. Vi har stor tro på at Missing Link raskt vil kunne finne sin rettmessige plass i markedet. En spennende merkevare som står ut og som har en fantastisk historie, sier Jon Inge Gullikstad, daglig leder i Brand Assist. 

Vil vinne norske familier

En fersk undersøkelse via Norstat viser at, selv om merket ikke var å finne i norske sportsbutikker de siste årene, har hver fjerde nordmann fremdeles kjennskap til Missing Link. Og det er særlig i den kjøpesterke gruppen fra 35-40 år at kjennskapen er stor. I denne gruppen kjenner nesten tre av fem til merket, og kjøpsintensjonen knyttet til Missing Link er høy ifølge undersøkelsen.


─ Vi kommer til å rette merkevaren inn mot de som hadde kjærlighet for merket da de som unge herjet i alpinbakkene. De fleste av disse menneskene lever imidlertid familieliv nå, og det får også konsekvenser for hvordan vi vil utvikle produktene og merkevaren. Vi ønsker å vinne familiene, og ta opp kampen med de etablerte merkene i dette segmentet, sier Gullikstad.  I tillegg skal vi erobre den delen av markedet der merket alltid har stått sterkt, gjennom ski- og frilufts-entusiaster. Alle våre dybdeanalyser viser at vi har en veldig stor mulighet med denne sterke merkevaren sier han.

Satser på bredt friluftsortiment

Missing Link vil relanseres vinteren 2022 og vil i første omgang tilby produkter som passer godt i og rundt alpinbakken. Men etter hvert er målet også å tilby et bredt sortiment som favner et allsidig friluftsliv.


─ Det er naturlig å starte med det Missing Link alltid har vært gode på. Det er i alpinbakken arven ligger. På sikt vil det bli viktig å inkludere bruksområder som passer det livet målgruppen lever i dag.

Lang historie og stor suksess

Missing Link har en lang historie på det norske markedet. Merkevaren ble etablerte allerede på 80 tallet av en gruppe unge mennesker. De hadde nye ideer med høye krav til funksjon og detaljer, samt kreative i sin fargebruk og utvikling av eget design. Den særegne norske merkevaren etablerte seg over hele landet. Med dette vokste både distribusjonen og omsetningen raskt. På det meste talte organisasjonen nesten 40 mennesker og inneholdt i tillegg merkene Basecamp og Ski-Bum.

Nå lanseres merket igjen på det norske markedet. Det er inngått en avtale mellom Alco og Brand Assist som skal bygge merkevaren.


─ Som selskap har vi beveget oss i en ny retning og har fokus i andre bransjer enn i sportsbransjen.
Vi kjenner Jon Inge fra tidligere og har fulgte med på de gode resultatene han har skapt gjennom sitt team. Vi har derfor stor tro på at Brand Assist er de rette til å revitalisere og utvikle merket Missing Link, samt løfte merket til nye høyder. Menneskene bak Brand Assist har høy kunnskap og kompetanse, lang historikk og «track record» som gjør at vi er sikre på at de vil lykkes. I tillegg opplever vi en særdeles motivert og entusiastisk gjeng i Brand Assist, som er avgjørende om man skal lykkes.  sier John Grimsen i Alco AS.

Tilbake
 

Helen of Troy kjøper Osprey Packs for 414 millioner dollar

 
Nå åpner skiheiser over hele landet!
 
Spår vekst i den sporty skotrenden - og økte priser
 
Tyskland kan følge Østerrikes nedstengning, men alpinanleggene må ikke stenge
 
Sportskjedenes nest beste tredje kvartal