Barnas skileker og Salomon innleder partnerskap

Salomon går sammen med Barnas skileker for å skape skiglede, lek, rekruttering og aktivitet blant barn og unge i Norge.


Et unikt konsept hvor alle kan delta, uansett ferdigheter, utstyr eller tilhørighet.

Menneskene bak Barnas skileker har i mange år drevet en av sykkelsportens viktigste rekrutterings arenaer, Tour of Norway for kids.
Det er et konsept som i 17 år har samlet opp mot 20.000 barn over hele landet til inkluderende og lavterskel sykkelaktiviteter. Alltid gratis og med åpne armer til alle som har vært glade i å sykle.

– Tiden har lenge vært moden for et liknende konsept på ski. Planene har vært klare et par års tid, men det har tatt litt tid å få på plass finansieringen.

Når matvarekjeden Joker høsten 2020 tok beslutningen om å gå inn som generalsponsor for Barnas skileker var det i grunnen bare å trykke på den grønne knappen, sier primusmotor Øyvind Lillehagen.


Barnas skileker skal være et sted hvor barn kan møtes og oppleve lek, aktivitet, samhold, glede og mestring på ski uten prestige eller tidtagning.

Skileker over hele landet

Barnas skileker skal hvert år besøke 50 små og store steder rundt i hele landet. Det skal være helproffe arrangementer som gjør at barna føler de deltar på VM. Et proft crew reiser på turné med hele rammeverket, og de lokale skiklubbene forankrer arrangementene i lokalmiljøene.

Det skal alltid være gratis å delta, og alle skal få premier. Og viktigst av alt, dette skal være så lavterskel at absolutt alle kan delta.


Dette er ikke kun for de barna som allerede er aktive på ski eller har foreldre som er det. På Barnas skileker er alle barn velkomne.


Målgruppen er de minste barna fra 0-10år, men eldre barn er selvsagt også velkomne.

Sammarbeid med Salomon

Barnas skileker er glade og takknemmelige for at Salomon er kommet med på laget.


– Salomon deler vårt engasjement for sporten og for de yngste. Vi kunne ikke drømme om en bedre samarbeidspartner. Sammen skal vi sørge for at mange nye barn får sine første positive opplevelser med ski på bena, sier Øyvind Lillehagen.

 

– Barnas Skileker er et konsept som samsvarer veldig godt med Salomon’s verdier. Dette med å skape skiglede blant barn og unge er noe vi brenner veldig for. Vi er glade for at vi får være med på å øke interessen rundt langrenn gjennom et konsept som inkluderer alle, sier daglig leder for Amer Sports (Salomon) i Norden, Peter von der Fehr. 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer