Helly Hansen blir alpinlandslagenes offisielle partner og leverandør av bekledning fra 2022. Fra venstre: Wilhelm Matheson, COO/CFO i Helly Hansen og sportssjef i alpint, Claus Johan Ryste. Foto: Pedro Lemos.

Helly Hansen blir alpinlandslagenes offisielle partner og leverandør av bekledning fra 2022. Fra venstre: Wilhelm Matheson, COO/CFO i Helly Hansen og sportssjef i alpint, Claus Johan Ryste. Foto: Pedro Lemos.

Alpinlandslaget får ny klesleverandør fra 2022

Norges Skiforbund og Helly Hansen har inngått en avtale som starter i 2022 og med varighet på åtte år. Avtalen innebærer at Helly Hansen blir alpinlandslagenes offisielle partner og leverandør av bekledning og annet utstyr.


Partnerskapet med Norges Skiforbund Alpint er et naturlig strategisk valg for Helly Hansen. Ved å inngå partnerskap med et av verdens ledende alpinlandslag vil Helly Hansen styrke sin globale tilstedeværelse innenfor ski og samtidig vise selskapets langsiktige engasjement innenfor skisporten.


– Helly Hansen har en imponerende kompetanse, kultur og historie. Målsettingene til selskapet samsvarer godt med de vi har i Attacking Vikings og begge parter har et bredt, globalt nedslagsfelt. Avtalen sikrer bekledning av beste kvalitet og gir samtidig en langsiktighet som er avgjørende for å utvikle og befeste Norges posisjon som en av verdens beste alpinnasjoner, sier sportssjef i Skiforbundet Alpint, Claus Johan Ryste. 


– Vi er stolte over å samarbeide med Norges Skiforbund Alpint og med å flytte grensene for sportslige prestasjoner i fremtiden. Ski er en del av Helly Hansen’s DNA og dette partnerskapet er både et eksempel på vår entusiasme for skikjøring og vår tro på å langsiktige investere i alpint. Som det ledende varemerket for profesjonelle innen ski har vi fokus på å utvikle prestasjonsfremmende bekledning for å gi utøverne fordeler i trening og konkurranse, sier Tor Jenssen, CMO i Helly Hansen.


Norges Skiforbund Alpint og Helly Hansen vil uttale seg mer detaljert om partnerskapet når starten på avtaleperioden nærmer seg.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy