TUNNEL: En egen adidas Boost-tunnel ga inspirasjon for mange av deltakerne. FOTO: ADIDAS
- Oslo Maraton er et naturlig ledd i vår satsing på løp i Norge og en flott arena for å vise oss fram, både som varemerke og med vår boost-teknologi, sier Aleksander Rist hos adidas Norge. For de som var i Oslo sentrum denne dagen – enten som løper eller som tilskuer – var det ikke til å unngå å legge merke til at de tyske stripene var og se flere steder sentrum.
- Først og fremst er vi veldig stolte sponsorer av Oslo Maraton. Vi er også veldig aktive sponsorer og er stolte av å ta del i å løfte arrangementet til en fantastisk løpebegivenhet i europeisk målestokk, sier Rist videre.
adidas hadde 600 kvadratmeter premium expo med velfylte skovegger, i tillegg til et eget område utenfor Fredssenteret hvor man kunne teste adidas’ Boost-teknologi. Her var det også en Boos-tunell i løypa for å gi litt ekstra motivasjon til løperne.
Butikken var et samarbeid med G-Sport, som stilte med 20 ansatte, i tillegg til at adidas selv stilte med sine ansatte. Avtalen mellom adidas og Oslo Maraton går over fem år.
- Vi er særdeles godt fornøyde med både besøket, involveringen og ikke minst salget, sier Rist.