OVERSIKTLIG: G-Sport åpner sin nye superbutikk i Storgata i kveld. Butikken er svært oversiktlig og ryddig. FOTO: MORTEN DAHL

OVERSIKTLIG: G-Sport åpner sin nye superbutikk i Storgata i kveld. Butikken er svært oversiktlig og ryddig. FOTO: MORTEN DAHL

G-Sports nye superbutikk åpner i kveld

I kveld åpner G-Sport nye superbutikk i nabobygget til der hvor hele G-Sport-historien startet. Den nye butikken i Storgata i Oslo har fått et helt nytt utseende og uttrykk enn det vi har forbundet kjeden med så langt.

OVERSIKTLIG: Den nye G-Sport-butikken har fått et oversiktlig og moderne uttrykk. Her fra alpinavdelingen. FOTO: MORTEN DAHL
OVERSIKTLIG: Den nye G-Sport-butikken har fått et oversiktlig og moderne uttrykk. Her fra alpinavdelingen. FOTO: MORTEN DAHL
GOD MERKING: Merkingen er svært god i den nye G-Sport-butikken i Storgata. Her er er det topptur-veggen som har fått et skikkelig løft. FOTO: MORTEN DAHL
GOD MERKING: Merkingen er svært god i den nye G-Sport-butikken i Storgata. Her er er det topptur-veggen som har fått et skikkelig løft. FOTO: MORTEN DAHL

Med et butikkareal på 2400 kvadratmeter fordelt på tre plan inviterer G-Sport i dag til storveis åpning av sin nye superbutikk. Butikken har fått et helt nytt uttrykk enn andre G-Sport-butikker, og interiør og butikkutforming er valgt ut fra et langvarig arbeid blant annet med kunder i G-Sport-butikker og ved å lære fra utenlandske konsepter.

 

Sniktitt

SPORT har fått tatt en liten snikktitt på butikken før åpningen, og den framstår svært oversiktelig, fresh og helt annerledes enn den tidligere butikken i nabobygget og alle andre G-Sport-butikker – og G-MAX-butikker for den saks skyld. Utvalget er bredere, og man har satset på å nå også mer av high-end-markedet i det nye konseptet. Her finner vi Patagonia og Rab, for å nevne noen tekstil-leverandører som ikke har levert til G-Sport tidligere. Her finnes også norske bredskiprodusenter som SGN og Stereoskis, for å nevne noen andre. Alt er delt inn etter kjønn og barn, og alt er delt inn etter ulike kategorier. Butikken framstår som svært oversiktlig.

 

Pilotbutikk

- Dette vil være en pilotbutikk, der vi blir nødt til å prøve og feile litt på hva som fungerer for andre butikker senere, sier markedsdirektør Kyrre Ufert Lømo hos Gresvig. Han sier at Gresvig lenge har vært med på lavpriskonkurransen, noe de fortsatt kommer til å være, men at man også ønsker å konkurrere på kvalitet i merkevarene, handleopplevelse og god service.

- Vi ønsker at kundene skal oppleve at det er en opplevelse å gå inn i butikken vår. Den skal være en inspirasjonskilde for kundene. Derfor har vi satset på oversiktlighet og ryddighet – det skal være lett å finne fram og finne de riktige produktene, sier Ufert Lømo.

 

115 årsjubileum

Gresvig feirer 115 årsjubileum i år, og den nye butikken er basert på Aksel Gresvigs grunnverdier som han sto for i 1901. Den gamle butikken i Storgata – Gresvig Stormagasin – som for mange Oslo-beboere har vært selve symbolet på G-Sport – er historie. Nå kan Oslo-folk få en helt annerledes opplevelse bare 50 meter bort i gata i den nye G-Sport-butikken.

Tilbake
 

Vurderer å bryte samarbeid etter Postens Temu-avtale

 
PORTRETTET - Moniker Sport med all time high
 
ASICS donerer 100.000 kroner til Aktivitetsalliansen
 
Cruit AS rekrutteringsbyrå, partner til Norsk Sportsbransjeforening
 
PORTRETTET – Chrisco Sport AS vokser