I UNDERTØYET: Torsdag lanseres Janus’ nye undertøyskolleksjon for alpinlandslaget. Fra venstre Kjetil Jansrud, Nina Løseth, Aleksander Aamodt Kilde, Lotte Smiseth Seiersted og Aksel Lund Svindal.
Janusfabrikken og de norske toppalpinistene har nemlig gått sammen om å utvikle en egen undertøyskolleksjon under navnet «Attacking Vikings», og dette blir lansert i XXLs varehus i Oslo torsdag. Der skal Svindal og Jansrud signere undertøy.
Anne Fonneland, administrende direktør ved Janusfabrikken, sier at alpinistene har bidratt til å utvikle den nye kolleksjonen og det er blitt foretatt tester og erfaring i ett års tid. Hele kolleksjonen er utviklet og produsert i Norge.
- Det er med stolthet vi har gjennomført dette prosjektet og vi er ydmyke for all god læring og erfaring vi har fått gjennom samarbeidet, sier Fonneland, og legger til at kolleksjonen med alpinlandslaget har vært med på å styrke norske industriarbeidsplasser. Hun legger til at nyutviklede Airwool er en av de nye ullstoffene som finnes i plaggene, og som gir god luftighet på strategiske steder.
Royalties av salget av kolleksjonen «Attacking Vikings» går til alpinlandslaget som helhet, og vil bidra til ytterligere satsing på norske alpinprestasjoner.
- Vi har vært heldig å få Janus som en viktig samarbeidspartner knyttet til undertøy. Janus og Alpinlandslaget har mye til felles – norske, men svært internasjonale. Det har vært en veldig spennende prosess å bidra til produktutvikling av en egen kolleksjon. Vi har stor tro på passform og design vil være til glede for alpinister og folk flest. Det er også spennende at folket kan direkte bidra til bedre vilkår for norsk alpint gjennom kjøp av kolleksjonen, sier sponsor- og markedsdirektør i Norges Skiforbund, Alpin, John-Olav Evans.